• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۱-۱۲
  • شناسه خبر: 1494

بازدید گردشگران از گنبد سلطانیه به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید

پیام ملت – دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: تعداد بازدیدهای انجام شده از میراث جهانی گنبد سلطانیه طی ۱۶ روز گذشته به ۳۰هزار و ۷۴۹نفر رسید. یحیی رحمتی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۲۵ اسفند سال قبل تا ۱۱ ...

پیام ملت – دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: تعداد بازدیدهای انجام شده از میراث جهانی گنبد سلطانیه طی ۱۶ روز گذشته به ۳۰هزار و ۷۴۹نفر رسید.

یحیی رحمتی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۲۵ اسفند سال قبل تا ۱۱ فروردین امسال ۶۱هزار و ۴۸۴نفر از اماکن گردشگری، تفریحی و تاریخی استان زنجان بازدید کردند.
وی یادآورشد: در این مدت ۱۳هزار و ۹۳۷ نفر از بنای رختشویخانه، ۱۰هزار و ۲۵۰نفر از موزه مردان نمکی و شش هزارو ۵۴۸نفر از غار کتله خور بازدید کرده اند.
گنبد سلطانیه یکی از ۱۷ میراث جهانی ایران محسوب می شود که قدمت آن به قرن هفتم هجری شمسی دوره ایلخانیان می رسد.
مهمترین مراکز گردشگری و تاریخی زنجان را گنبد سلطانیه، رختشویخانه، موزه مردان نمکی، غار کتله خور، موزه دارایی، چلبی اوغلی، ملا حسن کاشی و حسینیه اعظم تشکیل می دهند.
بنای رختشویخانه توسط علی اکبر توفیقی نخستین شهردار زنجان حدود ۹۰ سال پیش با کاربری انحصاری شستشوی لباس و ظروف توسط بانوان، در مرکز این شهر احداث شده است.
غار کتله خور طولانی ترین غار آهکی جهان محسوب می شود که در ۸۰ کیلومتری شهر گرماب از توابع شهرستان خدابنده قرار گرفته است.
تاکنون ۱۲.۵ کیلومتر از نقشه برداری این غار توسط تیم های آلمانی و سوییسی انجام و بیش از ۱۰ کیلومتر از مسیرها و راه های جدید این غار توسط تیم های جدید ایرانی نقشه برداری شده است.
موزه مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری ها قرار دارد و مردان نمکی مومیایی های نمکی هستند که سن آنان به بیش از دو هزار و ۳۰۰ سال می رسد که از معدن نمک روستای چهرآباد در حوالی شهر زنجان کشف شده اند.
رحمتی به میزان اقامت انجام شده طی ۱۵ روز گذشته اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۳۷ هزار و ۲۵۸ نفر زنجان را برای اقامت خود انتخاب کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به بازدیدهای نظارتی انجام شده در این مدت اشاره کرد و گفت: حاصل ۳۹۸ بازدید انجام شده از مراکز اقامتی، پذیرایی، بین راهی، اقامت موقت و دفاتر خدمات مسافرتی سه تشویق، ۲۷ تذکر و پنج اخطار کتبی است. وی تاکید کرد: طی این مدت هیچ گزارشی از سوی مسافران و شهروندان به ستاد خدمات سفر نرسیده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست