• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۱-۳۰
  • شناسه خبر: 1635

با سقوط کودک شش ساله به چاه ،شهردار زنجان احضارشد

پیام ملت – دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان به محض اخذ گزارش و اطلاع از وقوع حادثه منجر به فوت یک کودک شش ساله در انتهای خیابان درمانگاه دستورات قضایی لازم را به شعبه دوم بازپرسی صادر می نماید . در همین راست ...

پیام ملتدادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان به محض اخذ گزارش و اطلاع از وقوع حادثه منجر به فوت یک کودک شش ساله در انتهای خیابان درمانگاه دستورات قضایی لازم را به شعبه دوم بازپرسی صادر می نماید . در همین راستا بازپرس دادسرای زنجان ساعت ۹:۳۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۳۰/۱/۹۵ جهت معاینه محل در مکان حادثه حضور می یابد . طی معاینه بعمل آمده از محل مشخص می شود پسر بچه ای شش ساله به هویت محمد امین بیات فرزند علی بعلت نبود حفاظ و درپوش در کانال و چاه های ایجاد شده در منطقه به درون یکی از چاه های آب با عمق حدودی ۴ متر سقوط نموده و بعلت خفگی در آب فوت کرده است.

به گزارش میزان ، در همین رابطه به محض دریافت گزارش بازپرس دادسرا ، حجت الاسلام و المسلمین مظفری دادستان مرکز استان زنجان بدون هرگونه فوت وقت شخصاً به همراه بازپرس شعبه دوم دادسرا در محل حضور یافته و از نزدیک محل حادثه را بازدید و علاوه بر معاینه کامل اطراف چاه آب مورد نظر با خانواده کودک فوتی و اهالی محل دیدار کرد.

در همین راستا دادستان زنجان پس از اخذ گزارش بازپرس شعبه دوم دادسرا و استماع صحبت ها و درخواست های مردم منطقه سریعاً  در محل دستورات قضایی لازم را صادر کرد و بلافاصله شهردار زنجان، شهردار منطقه ۳ و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری را احضار و از رئیس شورای شهر نیز دعوت بعمل آمد و با حضور اهالی منطقه در دفتر دادستانی اظهارات مسئولین فوق الذکر و مردم منطقه اخذ شد .

شایان ذکر است در بازدید محل بعمل آمده توسط دادستان ، اهالی محل به شدت از عملکرد شهرداری ناراضی بوده و اعلام داشتند که علیرغم مراجعات مکرر به شهرداری جهت رسیدگی به چاه های بدون حفاظ و سرپوش با بی توجهی و بی اعتنایی مسئولین مواجه شده و پیگیریشان منتج به نتیجه نگردیده است .

در همین رابطه طی دستور دادستان مرکز استان زنجان پرونده حادثه صدرالذکر به کارشناس مربوطه ارجاع گردیده است.

حسن مظفری دادستان مرکز استان زنجان در خصوص حادثه منجر به فوت پسر بچه ۶ ساله اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تذکرات و هشدارهای مکرر این مرجع به شهرداری در خصوص رعایت استانداردها و اصول ایمنی در انجام پروژه های عمرانی و شهرداری و نیز ارسال مکاتبات متعدد به شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان در خصوص رسیدگی به کنده کاری‌های غیر اصولی سطح شهر باز شاهد ضعف مدیریت و کوتاهی مسئولین شهرداری در بحث حفر کانال و چاه بودیم و متاسفانه بدلیل عدم نظارت مناسب و رها کردن اقدامات نیمه کاره و غیر اصولی به حال خود ، با کمال تاسف شاهد فوت یکی دیگر از همشهریان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی تحقیقات بعمل آمده و با توجه به عدم انجام نظامات دولتی و عدم نظارت مناسب و کوتاهی انجام شده از سوی مسئولین شهرداری طی دستور قضایی شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه ۳ تحت نظر قرار گرفته و بررسی و تحقیقات قضایی بعدی در حال انجام می باشد که به محض تکمیل تحقیقات گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

مظفری تاکید کرد: در رابطه با پرونده مذکور با قاطعیت و بدون هیچگونه اغماضی با مسببین حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست