• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۱-۳۱
  • شناسه خبر: 1639

درگیری گرگ و چوپان

پیام ملت – دو چوپان روستای چپقلو شهرستان خدابنده، هرچند گرگ خشمگین و درنده را با چوبدستی از پای درآوردند اما یکی از آنها که از ناحیه سر و گوش به شدت مجروح شده بود کارش به بیمارستان فاطمه الزهرا (ع) تهران کشید. به گ ...

پیام ملت دو چوپان روستای چپقلو شهرستان خدابنده، هرچند گرگ خشمگین و درنده را با چوبدستی از پای درآوردند اما یکی از آنها که از ناحیه سر و گوش به شدت مجروح شده بود کارش به بیمارستان فاطمه الزهرا (ع) تهران کشید.

به گزارش ایرنا، یکی از اهالی روستای چپقلو شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان گفت: حوالی ساعت پنج عصر یکشنبه این دو چوپان مشغول چرای گوسفندان این روستا بودند که گرگ درنده را در میان گله می بینند و تا به خود آیند این حیوان خشمگین به سمت یکی از آنان هجوم برده و او را از ناحیه سر و گوش مصدوم می کند.
جلال مهدیخانلو افزود: چوپان جوان و سگ نگهبان گله با دیدن این صحنه به سمت گرگ حمله می کنند اما در نهایت سگ از ترس دریده شدن پا به فرار می گذارد و چوپان ۳۵ ساله نیز به زمین افتاده و به صورت جزئی مصدوم می شود.
وی اظهار کرد: بالاخره این دو چوپان با چوبدستی خود با این گرگ درنده درگیر می شوند و برای نجات جان خود به ناچار این حیوان وحشی را از پای در می آورند.
مهدیخانلو افزود: با دیدن وضعیت خونین این چوپان، به منظور مداوا و درمان او را به مرکز درمانی منتقل کردم و از آنجا نیز به بیمارستان امدادی ابهر منتقل و سپس به بیمارستان فاطمه الزهرا (ع) تهران اعزام شد.
وی ادامه داد: قرار است گوش این چوپان که از بستگان پدرم است، روز شنبه آینده تحت عمل جراحی قرار گیرد.
مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: این حادثه عصر یکشنبه هنگام چرای گوسفندان در دامنه کوه روستای چپقلو اتفاق افتاده است.
امجد باقری افزود: موضوع چگونگی این رخداد از سوی کارشناسان این اداره کل در دست بررسی است و هنوز اظهار نظر دقیق در این خصوص زود است.
وی اظهارکرد: هرچند این چوپان ۵۴ ساله با آمبولانس به بیمارستانی در شهر تهران اعزام شده است و یکی از بستگانش حال عمومی این مصدوم را رضایتبخش اعلام کرد و طی چند روز آینده نیز مورد عمل جراحی از ناحیه گوش قرار خواهد گرفت.باقری به روستاییان توصیه کرد برای چرای گوسفندان از سگ های گله قوی جثه استفاده کنند و گله های خود را به کودکان و افراد بی تجربه و پیر نسپارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست