• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۲-۰۳
  • شناسه خبر: 1664

وزیر بهداشت: ۵ میلیون نفر در كشور به دیابت مبتلا هستند

پیام ملت – وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: آمار بیماران مبتلا به دیابت كشور طی چهار دهه اخیر به مرز پنج میلیون نفر رسیده كه این موضوع تهدیدی برای خانواده ها محسوب می شود. به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی ...

پیام ملت وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: آمار بیماران مبتلا به دیابت كشور طی چهار دهه اخیر به مرز پنج میلیون نفر رسیده كه این موضوع تهدیدی برای خانواده ها محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در همایش پیاده روی و صبح و نشاط كه در میدان مشق تهران برگزار شد، افزود: ۹۰ درصد این بیماران به دیابت نوع دو مبتلا هستند.
وی با اشاره به نقش اساسی ورزش در پیشگیری از بروز بیماری دیابت اظهار كرد: برهمین اساس عموم مردم باید انجام فعالیت های ورزشی به ویژه ورزش همگانی را به عنوان یك مقوله جدی مورد توجه قرار دهند.
دكتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینكه باید با انجام فعالیت های ورزشی به فكر سلامتی خود باشیم خاطر نشان كرد: آمار سلامت عمومی مردم در كشورهای اروپایی به مراتب بهتر از ایران و بسیاری از كشورهای آسیایی است چرا كه توجه مقوله ورزش به عنوان یك اصل مهم و همگانی در این كشورها نهادینه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه متاسفانه در كشو رما توجه كمی به ورزش همگانی می شود، گفت: برگزاری همایش ها و برنامه های ویژه ورزشی در قالب ورزش همگانی و حضور مسئولان در این برنامه های جمعی نقش مهم و قابل توجهی در گسترش این فعالیت ها و تبدیل آن به یك فرهنگ عمومی دارد.
به گفته وی، در تمام كشورها مسئله ورزش و تندرستی امری مطلوب و ارزشمند محسوب می شود، چراكه همه مردم از جمله مسئولان نیاز دارند در علاوه بر استراحت انجام فعالیت های ورزشی را به عنوان یك ضرورت در برنامه هفتگی خود قرار دهند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه حدود ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا با بیماری قند و دیابت مواجه هستند، گفت: در چهار دهه اخیر آمار تعداد مبتلایان به بیماران دیابتی در كشور حدود چهار برابر افزایش یافته كه این شرایط تهدیدی جدی برای سلامت عمومی جامعه است.
وی ادامه داد: اگر هر فرد روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی و ورزشی داشته باشد به طور قطع شاهد كاهش ابتلا به بسیاری از بیماری ها به ویژه دیابت، چاقی و اضافه وزن در سطح جامعه خواهیم بود.
دكتر قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: ۱۵ دقیقه ورزش و حركات بدنی نرم در هر روز می تواند تا ۲۰ درصد میزان ابتلا به بیماری دیابت را كاهش دهد.
همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت صبح امروز با حضور وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و آموزش و پرورش و جمعی از مدیران شهری و اقشار مختلف مردم در میدان مشق تهران(باغ ملی) برگزار شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست