• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۲-۱۹
  • شناسه خبر: 1719

عارف: براي مديريت مجلس با هيچ كس مذاكره نكرده ام

پیام ملت – منتخب مردم تهران در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: در ارتباط با انتخاب رياست مجلس شوراي اسلامي بايد خود نمايندگان تصميم بگيرند و در اين زمينه با هيچ فرد يا گروهي مذاكره نكرده ام. «محمد رضا عا ...

پیام ملت منتخب مردم تهران در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: در ارتباط با انتخاب رياست مجلس شوراي اسلامي بايد خود نمايندگان تصميم بگيرند و در اين زمينه با هيچ فرد يا گروهي مذاكره نكرده ام.

«محمد رضا عارف» در حاشيه ديدار با مراجع عظام تقليد در قم در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: آينده رياست مجلس مربوط به نمايندگان است، اولين جلسه را دو فراكسيون اصلي مجلس برگزار كرده و بايد منتظر جلسات بعدي باشيم.
وي ادامه داد: وقتي جلسات بعدي فراكسيون ها تشكيل شد، تعداد نفرات همه فراكسيون ها نيز مشخص خواهد شد.
عارف بيان داشت: هدف اصلي ما اين است كه فراكسيون هاي مختلف در مجلس با همدلي، صميميت و احساس مسئوليت مشترك كه پيام اصلي مردم در انتخابات بود، در جهت اميد، آرامش و رفع مشكلات مردم تلاش كنند.
وي ادامه داد: مديريت مجلس تنها رياست مجلس نيست بلكه هيات رئيسه و بخش هاي مهم مجلس نيز حائز اهميت است كه در فراكسيون ها تصميم گيري خواهد شد.
عارف با رد مذاكره خود و علي لاريجاني درمورد رياست آينده مجلس گفت: بنده مكالمه تلفني با آقاي لاريجاني داشتم، ولي نشست خصوصي در زمينه مسائل مديريت مجلس نداشتيم و اين كارها پس از تشكيل فراكسيون ها بايد انجام شود.
وي خاطرنشان كرد: انتخاب رياست محلس مربوط به فراكسيون هاست و به طور حتم همه ما بايد به نظر فراكسيون هاي خود در مجلس تمكين كنيم.
عارف بيان داشت: ما در مورد مديريت مجلس شوراي اسلامي، هيچ مذاكره اي با دوستان نداشتم، چون اين بحث، بحث داخل فراكسيوني است.
وي ادامه داد: وقتي در داخل فراكسيون به جمع بندي نهايي رسيديم مذاكرات بين فراكسيوني را نيز دنبال مي كنيم.
عارف در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سوء برداشت برخي رسانه ها از فرمايش هاي آيت الله جوادي آملي درديدار امروز (يكشنبه) وي با ايشان گفت: اين بداخلاقي هاي رسانه اي است، جايگاه آيت الله جوادي را همه مي دانند و رهنمودهاي ايشان هميشه ارزشمند و تاثير گذار است.
وي ادامه داد: خواهش ما از رسانه ها اين است كه سخنان گرانقدر و ارزشمند ايشان را كامل منتشر كنند، به صورت قطع ما بحث نفوذ را قبول داريم ولي اينكه عكس چهره عزيز، متعهد و دلسوز نظام و بچه انقلاب (دكتر ظريف) را كنار كساني ديگر بگذارند، اين كم لطفي است.
وي يادآور شد: اميد است در اين دوره جديد، دست از اين كم لطفي ها برداريم و با انسجام و همدلي در مسير پيشرفت كشور حركت كنيم.
عارف با اشاره به انگيزه سفر خود به قم و دغدغه هاي مراجع تقليد نيز گفت: هراز گاهي به شهر مقدس قم سفر مي كنم و خدمت مراجع تقليد مي رسم و براي كارهاي خود نيرو مي گيرم.
وي ادامه داد: قرار بود سفر به قم قبل از انتخابات انجام شود ولي به دليل اينكه ممكن بود شائبه تبليغاتي ايجاد شود آن را به شرايط فعلي موكول كردم.
عارف خاطرنشان كرد: مهمترين رهنمود مراجع تقليد پيرامون مسائل فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، بيكاري و معيشت مردم بود.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نامگذاري كردند و اميد است مجلس و دولت در اجرايي كردن ۳۴ بند اقتصاد مقاومتي گام هاي اساسي بردارند.
وي با اشاره به برنامه فراكسيون اميد براي رفع مشكلات كشور نيز گفت: فراكسيون اميد برنامه هاي ۱۳۸ بندي دارد كه در آن اصلاح ساختار نظام بانكي و مالياتي، رفع معضلات اجتماعي، مقابله با فقر و فساد و تبعيض و توجه به محيط زيست پيش بيني شده است. محمدرضا عارف امروز (يكشنبه) در سفر به شهر مقدس قم با شماري از مراجع تقليد و علما ديدار و گفت و گو كرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست