• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۲-۳۱
  • شناسه خبر: 1756

استاندار زنجان: حادثه‌ روستای قره‌محمد چیزی نبود که در رسانه‌ها بیان شد

پیام ملت – جمشید انصاری در جمع خبرنگاران نرخ تورم استان زنجان در ۱۲ ماهه منتهی به پایان فروردین ماه سال جاری را  ۸.۲ درصد اعلام و اظهار کرد: این نرخ نسبت به ماه پیش از آن کاهش هفت دهم درصدی یافته است. وی با اشاره ب ...

پیام ملت جمشید انصاری در جمع خبرنگاران نرخ تورم استان زنجان در ۱۲ ماهه منتهی به پایان فروردین ماه سال جاری را  ۸.۲ درصد اعلام و اظهار کرد: این نرخ نسبت به ماه پیش از آن کاهش هفت دهم درصدی یافته است.

وی با اشاره به رسیدن نرخ تورم کشور به ۱۰.۸ درصد در ۱۲ ماهه منتهی به پایان فروردین ماه سال جاری اضافه کرد: به نظر می‌رسد برنامه دولت برای تک نرخی کردن تورم کشور تا تابستان پیش رو محقق شود هر چند این هدف در استان زنجان تحقق یافته است.

*تکرار کاهش مشارکت مردم در دور دوم انتخابات

استاندار زنجان به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس و تکرار تجربه کاهش مشارکت مردم در آن به مانند سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: در این انتخابات تکلیف چهار کرسی نمایندگی باقیمانده از استان در مجلس مشخص شد که نتیجه هم در چهارشنبه هفته گذشته به تایید هیأت نظارت رسیده و اعتبار نامه منتخبان مردم در مجلس دهم توسط مراجع ذیصلاح صادر شد.

انصاری آمار مشارکت‌کنندگان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم را ۱۲۱ هزار نفر اعلام  کرد و گفت: آمار مشارکت هر کدام از حوزه‌‌‌های انتخابیه ابهر، طارم و سلطانیه و خدابنده هم ۷۴ هزار نفر بوده است.

وی به برنامه‌ریزی دولت برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با ۱۲ برنامه ملی اشاره و تاکید کرد: متناسب با این برنامه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی راهبرد و برنامه تبیین و ارائه شده است.th

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی ماموریت‌هایی با برش استانی هم دارند، ادامه داد: به فرض وزارت نیرو برنامه‌های مشخص تعریف شده‌ای را برای مصرف، صرفه‌جویی در برداشت از منابع زیرزمین و روان آب‌ها و جلوگیری از پرت آب شرب را بسته به وضعیت استان‌ها تبیین و ابلاغ کرده است که باید محقق شود.

انصاری با بیان اینکه استان‌ها در کنار برنامه‌های ملی می‌توانند برنامه ویژه استانی متناسب با توانایی هم تعریف و بعد از تایید ستاد فرماندهی عملیاتی کنند، ابراز کرد: برش استانی برنامه نهایی اقتصاد مقاومتی برای ۱۷ دستگاه، با برش استانی در اواسط خرداد ماه ابلاغ می‌شود.

*انتشار برنامه هدفگذاری شده اقتصاد مقاومتی استان زنجان

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان سهم مناسبی در بخش‌هایی از برنامه‌های ملی اقتصاد مقاومتی را دارد، افزود: ۸ درصد از برنامه ملی تولید برق کشور به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها در زنجان پیش‌بینی شده است.

استاندار زنجان به برنامه‌ریزی انجام شده برای واحدهای صنعتی مشکل دار با درصدهای مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۶۵ واحد صنعتی در استان غیر فعال هستند، که بنا به نوع مشکل برای فعال سازی آن‌ها، البته به شرط آمادگی صاحب واحد برنامه‌ریزی شده است.

انصاری با بیان اینکه مشکلات موجود در واحدهای صنعتی با زیر ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت به سه قسمت تقسیم می‌شوند، افزود: عدم امکان افزایش ظرفیت فعالیت(اغلب به دلیل نبود مواد اولیه)، عدم امکان افزایش ظرفیت فعالیت به دلیل نبود بازار فروش و در نهایت امکان پذیر بودن افزایش ظرفیت فعالیت به شرط رفع مشکلات از جمله حل معضل نقدینگی مشکلات ارزیابی شده برای این واحدهای صنعتی هستند.

وی واحدهای دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث را از اولویت‌های دریافت کمک دولت اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده واحدهایی مشمول دریافت کمک می‌شوند که ظرفیت راه‌اندازی تا دو سال آینده را داشته باشند.

استاندار زنجان از رفع مشکل اعطای تسهیلات به صاحبان واحدهای صنعتی دارای معوقات بانکی و همچنین چک‌های برگشتی خبر داد و گفت: این تصمیم بر اساس برنامه‌ریزی بانک مرکزی و برای حل مشکل واحدهای تولیدی اجرا می‌شود که گشایش بزرگی محسوب می‌شود.

*جوان بودن مجلس دهم به لحاظ قانون‌گذاری

انصاری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد توان تخصصی مجلس دهم گفت: هر چند اطلاع دقیقی از وضعیت همه نمایندگان مجلس ندارم، ولی تجربه نشان داده که مجلسی که تجربه انباشته بیشتری دارند، موفق‌تر هستند و تعداد نماینده جدیدالورود مجلس دهم از خیلی از دوره‌ها بیشتر است و مجلسی است که به لحاظ تجربه قانون‌گذاری جوان حساب می‌شود و از قضا در استان ما هم هر پنج نماینده جزو نمایندگان جوان از نظر قانون‌گذاری هستند.

وی با ابراز امیدواری برای انتقال تجربه نمایندگان قبلی به نمایندگانی که نخستین دوره نمایندگی خود را تجربه می‌کنند، ابراز کرد: انتقال تجربه نقش مهمی در اثربخشی ایفا می‌کنند.

استاندار زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد پرونده دانش‌آموز خدابنده‌ای، آن را دارای دو بخش دانست و گفت: آنچه که در این مورد اتفاق افتاده، آن نبوده که در روزنامه‌ها یا فضای مجازی نقل شد و قطعا دادستان بعد از نهایی شدن مراحل قضایی پرونده اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهد.

*کاهش حساسیت‌های تخصصی و کارشناسی در جامعه

انصاری با تاکید بر اینکه در نقل اتفاق روی داده به بار حقوقی کلمات توجه نشده و بازنشرکنندگان هم هیچ توجهی نکردند و به شخصه معتقدم، برخی اظهار نظرها از اظهار نظر کنندگان بعید بود که به نظر می‌‌‌رسد جامعه ما به حساسیت‌های تخصصی و کارشناسی خود را فروگذار کرده و خیلی به آن توجه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حادثه در ۱۰ اسفند اتفاق افتاده و در ۱۲ اسفند ماه اولیای دانش‌آموز شاکی شده و دادگاه بخش، متهم را دستگیر و بازداشت کرده است و متهم بر اساس تشخیص قاضی با قرار وثیقه آزاد می‌شود چون اتهام تجاوز قطعی نشده بود و گویا خانواده شاکی توقع رسیدگی در مدت زمان خاصی را داشته در حالیکه که رسیدگی به پرونده طبق آئین دادرسی انجام می‌شود.

استاندار زنجان وجود مشکل در جامعه ما را روی دیگر مسئله مطرح دانست و گفت: به نظر می‌رسد در زنجان و فضای رسانه‌ای مشکلات جدی وجود وجود دارد و بعضا فکر می‌کنیم، نام‌آور شدن ولو به قیمت بدنامی چیز خوبی است ما نباید به قیمت هزینه‌های زیاد خودمان را سر زبان‌ها بیندازیم، شهرهایی که عاقلانه رفتار می‌کنند این کار را نمی‌کنند، این اتفاق در بزینه‌رود افتاده ولی خبر رسانه‌ها به نام زنجان کار شده، هر چند ممکنه در داخل خبر به نام بزینه رود هم اشاره شده باشد در حالیکه شهر زنجان هیچ نقشی در این حادثه نداشته و آدم‌هایی که هیچ احترامی برای شهر و مردم خود قائل نیستند و یک اتفاقی که در جای دیگر روی داده به نام زنجان منتشر می‌کنند، نباید توقع احترام داشته باشد.

انصاری با تاکید بر یکسان بودن نتیجه اشتباه سهوی یا عمدی در انتشار مطالب نادرست افزود: باید مراقبت بیشتری از مردمی که به اخلاق مداری شهره هستند، انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال بروز مشکل با نمایندگان منتخب، ترکیب نمایندگان مجلس استان زنجان را در مجلس دهم شامل دو نماینده با گرایش اصلاح طلبی، دو نماینده مستقل و یک نماینده اصولگرا دانست و تاکید کرد: ما با نمایندگان مجلس نهم هم که سه اصولگرا و دو معتدل هم بودند مشکلی نداشتیم، چرا که حوزه وظیفه و مسؤولیت‌ها را قانون مشخص کرده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق شهرداری‌ها هم تابعی از قانون مدیریت خدمات کشوری است، تصریح کرد: شهرداران هم به مانند دیگر مدیران حقوقی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان می‌گیرند و روال هم همین است.

انصاری حج را یکی از واجبات دینی مهم دانست و با بیان اینکه در دین اسلام توصیه به عدم تعطیلی آن شده است، افزود: حج آن قدر مهم است که عربستان هم تمایلی ندارد به عامل ایجاد مانع برای حج ایرانیان متهم شود، ضمن اینکه خود خداوند حضور در حج را دارای منافع زیادی برای مسلمانان می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جمهوری اسلامی به مناسک حج تعطیل کردن آن نیست، ادامه داد: تصمیم‌گیری در مورد حضور و یا عدم حضور در مناسک حج هم بر اساس عزت، حکمت و مصلحت انجام خواهد شد.

استاندار زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد تخلفات کاندیداهای لیست امید در انتخابات زنجان گفت: دولت مسؤول برگزاری انتخابات است، نه مرجع رسیدگی به تخلفات، ضمن اینکه اگر انتخابات به تایید شورای نگهبان رسیده، بیانگر این است که تخلفات انجام شده قابل توجه و اعتنا نیست.

منبع : فارس

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست