• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۳-۰۸
  • شناسه خبر: 1789

روستای شیت زنجان ؛ میزبان جشنواره گیلاس

پیام ملت – روستای شیت، سرزمین شیرین ترین گیلاس شمالغرب کشور، دو روز میزبان نخستین جشنواره گیلاس زنجان شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  افزود: شیت یکی از منحصر به فردترین روستاهای هدف گردشگ ...

پیام ملت روستای شیت، سرزمین شیرین ترین گیلاس شمالغرب کشور، دو روز میزبان نخستین جشنواره گیلاس زنجان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  افزود: شیت یکی از منحصر به فردترین روستاهای هدف گردشگری این استان به شمار می رود.
یحیی رحمتی افزود: شیرین ترین گیلاس شمالغرب کشور را می توان در شهرستان طارم و روستای شیت تجربه کرد.
وی یادآورشد: روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی از نظر معماری، تاریخ، طبیعت، محصولات کشاورزی، آداب و رسوم و صنایع دستی هستند که هر یک می تواند برای گردشگران جذاب باشد.
رحمتی اظهار کرد: روستای شیت علاوه بر برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص، از معماری پلکانی در شیب روی دامنه کوه و مردمی سخت کوش است که توانسته اند باغ ها و باغچه هایی را بر روی تندترین شیب ها ایجاد کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گردشگری را فرصتی برای توزیع عادلانه درآمد مازاد در هر منطقه برشمرد و گفت: گردشگری از محل درآمد مازاد خانواده ها اتفاق می افتد و افراد این درآمد را در منطقه گردشگری صرف و ثروتی نصیب مردم آن محل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در روستاهای دارای ویژگی های خاص می تواند عاملی برای توسعه این مناطق و افزایش درآمد سرانه آن باشد.
رحمتی ادامه داد: در همین زمینه با برنامه ای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور داشت، زنجان توانست ۱۸ روستا را در سطح استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در این استان از مجموع ۱۸ روستا، گل سر سبد این روستاها که توانست به عنوان روستای اصلی گردشگری نقش ایفا کند، روستای شیت است.
وی اضافه کرد: هم اکنون شغل اصلی مردم این منطقه باغداری و پرورش ماهی است که موجب شده گردشگران بتوانند در کنار بازدید از طبیعت زیبای آن، طعم خوش ماهی تازه را نیز بچشند. جشنواره گیلاس به مدت دو روز در شش و هفت خرداد جاری در روستای شیت برگزار شد. روستای شیت در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان طارم در ورودی مسیر تهم – چورزق به این شهرستان قرار گرفته است. در جشنواره گیلاس، باغداران شهرستان طارم از جمله اهالی شیت برداشت گیلاس را آغاز و در همان محل به صورت مستقیم گیلاس چیده شده را عرضه کردند. پذیرایی با غذاهای محلی از جمله ماهی کبابی، دایر کردن غرفه های فروش محصولات محلی از دیگر برنامه های جشنواره گیلاس بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست