• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۳-۱۰
  • شناسه خبر: 1787

به بهانه سفر احمدی نژاد به زنجان ؛ مردی که سفر را دوست دارد

پیام ملت – روزنامه صدای زنجان با انتشار مطلبی با عنوان « مردی که سفر را دوست دارد » به چرایی و چگونگی سفر رئیس دولت های نهم و دهم به استان زنجان در یکی از شلوغ ترین روزهای استان و شهر زنجان پرداخته است . مردم زنجان ...

پیام ملت روزنامه صدای زنجان با انتشار مطلبی با عنوان « مردی که سفر را دوست دارد » به چرایی و چگونگی سفر رئیس دولت های نهم و دهم به استان زنجان در یکی از شلوغ ترین روزهای استان و شهر زنجان پرداخته است . مردم زنجان به رسم  یک سنت مذهبی در نیمه شعبان با حضور در مساجد در جشن میلاد مسعود قائم آل محمد (ص) حضرت مهدی(عج) حضور پیدا می کنند . درگزارش روزنامه صدای زنجان به قلم مهدی سهرابی آمده است :

 بین دوم خرداد و محمود احمدی‌نژاد هیچ ارتباطی نمی‌توان یافت مگر این که در جایی به هم برسند، جایی که از طرفی بوی دوم خرداد را بدهد و از طرف دیگر به بهانه نیمه شعبان هم که شده پذیرای محمود احمدی‌نژاد باشد. جایی مثل مسجد جامع زنجان.

آخرین باری که احمدی‌نژاد هوای زنجان را کرده بود یک هفته‌ای از تابستان ۹۲ می‌گذشت. روزهایی که رنگ بنفش روحانی را داشت اما احمدی‌نژاد هنوز رئیس جمهور بود و برای رفتن به آمل یا زنجان مجوز نمی‌خواست، بر خلاف پنج روز پیش که باید مجوز می‌گرفت و نگرفت.

احمدی‌نژاد همیشه احمدی‌نژاد است و تعریف خاص خود را از قانون دارد. قانونی که اجازه سخنرانی مجوزدار را از امثال آذر منصوری و دیگر اصلاح‌طلبان می‌گیرد اما به خاطر نفوذ طرف‌داران احمدی‌نژاد در شورای شهر کسی جرأت نگاه چپ به بنرهای غیرقانونی او در شهر را هم ندارد.

حاشیه‌های احمدی‌نژاد قبل از خودش به زنجان رسید و امروز که پنج روزی از رفتنش می‌گذرد هم چنان ادامه دارد. چند روز مانده به آمدنش، استاندار زنجان از نپذیرفتن مسئولیت آمدن او از سوی گروه‌های سیاسی استان گفت و پس از رفتنش، مشاور رئیس جمهور از او به عنوان یک سرگرمی برای مخالفان دولت یاد کرد.

تقریباً همه زنجانی‌ها بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که ساعت ۶ بعدازظهر مرکز شهر که از قضا مسجد جامع هم در آن قرار دارد، شلوغ‌ترین نقطه شهر است به خصوص زمانی که جشن‌های نیمه شعبان به راه باشند و بازار شربت و شیرینی داغ.

تقارن حضور احمدی‌نژاد در زنجان با جشن‌های نیمه شعبان یا به عبارت دیگر انتخاب این روز برای آمدن به مرکز شهر کار تخمین هواداران او را کمی مشکل می‌کند اما به هر حال همه آنهایی که دوم خرداد ۹۵ راهشان به سبزه‌میدان افتاد به نام احمدی‌نژاد مصادره شدند.

یکی از ویژگی‌های احمدی‌نژاد سخنرانی‌های خاص در سفرهای استانی و اظهار نظرهای بی‌پروای او بود، نکته‌ای که به نظر اکثر کسانی را که به واقع برای دیدنش آمده بودند به مسجد جامع کشاند اما خبری نبود و برای جبران این موضوع احمدی‌نژاد به استفاده از کلمات ترکی روی آورد تا هیجان جمعیت را حفظ کند.

احمدی‌نژاد در قسمتی از سخنرانی تقریباً یک ساعته خود گفت: « خداوند نعمت‌ها را برای بهره ‌مندی بشر خلق کرده است. خداوند فقر و نداری و حسرت و گرسنگی و بدهکاری را نپسندیده است چرا که همه اینها ، عزت انسانی را مخدوش می‌کند. خداوند نخواسته است که یک خانواده همه عمر خود را در محرومیت و فشار زندگی کند تا بتواند یک آپارتمان ۶۰ یا ۷۰ متری داشته باشد.

خداوند نخواسته است که انسان‌ها در حسرت آرزوی استفاده از حداقل‌ها بسوزند و بسازند. متأسفانه به واسطه حاکمیت مستکبران و رواج ظلم و بی‌عدالتی از یک سو، قله‌های ثروت بر افراشته شده و از سوی دیگر ، میلیاردها انسان در فقر و در حسرت تحقق کوچک‌ترین آرزوها عمر خود را سپری می‌کنند.

فقط بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر روزانه حتی از یک وعده غذای حداقلی نیز برخوردار نیستند. خداوند زمین را گسترده خلق کرده و عالم را مسخر انسان قرار داده است. نعمت‌های بی پایان برای استفاده انسان آفریده و او را در استفاده از آنها توانا و مخیر ساخته است. فقر، گرسنگی، ضعف و ناداری خواست شیطان است. شیطان به دنبال تحقیر و تحمیل ذلت به انسان است و فقر یکی از بهترین راه‌هاست. فقر مانع تفکر آزاد و حرکت به سوی کمال است.

محصول حاکمیت مستکبران و تبعیض و بی‌عدالتی در جهان ، پیدایش میلیاردها فقیر و گرسنه و ناتوان است در حالی که جهان پر از ثروت و امکانات لازم برای رفاه همگان است. اصولاً انسان‌ها وارث و مالک زمین و ثروت خدادادی‌اند.»

این قسمت از سخنان احمدی‌نژاد تنها بخشی بود که تا حدودی به سخنرانی‌های نه چندان دور او شباهت داشت و شباهت دیگر جمع‌آوری نامه‌های مردمی که در طول سفرهای استانی پای ثابت سفرها بود که در سفر دوم خرداد نیز انجام شد، نامه‌هایی که نه کسی از منظور جمع‌آوری آنها اطلاع دارد و نه عاقبت آنها.

دولت‌های اول و دوم احمدی‌نژاد القاب زیادی را یدک می‌کشیدند که در این میان دو مورد بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت؛ دولت پاکدستان و دولت مهرورز.

احمدی‌نژاد در دوم خرداد ۹۵ زنجان کسانی را به همراه داشت که هنوز پرونده‌های ریز و درشت آنها در حال پیگیری است و در این میان شاخص‌ترین همراه کسی نبود جز حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دوم احمدی‌نژاد. بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز بود و پس از محرز شدن تخلفات مالی‌اش در مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خرداد سال گذشته بازداشت شد و پرونده پر پیچ و خم او هم چنان باز است.

همراه دیگر رئیس جمهور سابق ابوالحسن فقیه رئیس سابق جمعیت هلال احمر کشور بود. فقیه اردیبهشت ۸۹ با حکم مستقیم احمدی‌نژاد به ریاست هلال احمر رسید در حالی که در جلسه شورای عالی جمعیت سیدمسعود خاتمی حائز بیشترین آرا شده بود. فقیه متهم به جعل مدرک پزشکی بود و به دلیل عدم ارائه مدارک مورد نیاز برای استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در سال ۸۰ از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخراج شد.

اما نفر سوم عبدالرضا شیخ‌الاسلامی که از سال ۸۸ تا ۹۱ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت بود و سرانجام به دلیل انتصاب مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی، استیضاح و برکنار شد.

این‌گونه که شواهد نشان می‌دهند احمدی‌نژاد در پنجمین حضور خود در زنجان از همراهی پاکدست‌ترین و مهرورزترین یاران خود بهره ‌برده است.

فردای روزی که احمدی‌نژاد به زنجان آمد خبرنگار سایت انتخاب سراغ مشاور رئیس جمهور رفت و نظر او را درباره چند سفر اخیر رئیس جمهور سابق از جمله سفر به زنجان پرسید که اکبر ترکان در یک جمله جواب داد:     «نامزدی احمدی‌نژاد یک سرگرمی است و مخالفان دولت گزینه اصلی خود را به زودی معرفی خواهند کرد.»

حجم این سرگرمی دوربین‌های صدا و سیما را آن‌قدر ذوق‌زده کرده بود تا فرصت را برای ثبت آن غنیمت شمردند تا اگر روزی بنا بر وقوع دوباره معجزه قرن باشد به بهترین شکل از آن استفاده شود.

منبع : روزنامه صدای زنجان – مهدی سهرابی

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست