• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۳-۲۷
  • شناسه خبر: 1845

دادستان زنجان خبر داد ؛ طلاق توافقی بر صدر ایستاد

پیام ملت – دادستان عمومی و انقلاب زنجان به آمار تکان دهنده دادخواست طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: دادخواست طلاق توافقی جزو بیشترین پرونده‌های حقوقی ورودی به دادگستری است. به گزارش روابط عمومی دادگستری زنجان حجت‌الا ...

پیام ملتدادستان عمومی و انقلاب زنجان به آمار تکان دهنده دادخواست طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: دادخواست طلاق توافقی جزو بیشترین پرونده‌های حقوقی ورودی به دادگستری است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری زنجان حجت‌الاسلام حسن مظفری افزود: هر بحرانی که اجتماع را فرا گیرد، خانواده را نیز تحت تأثیر می‌گذارد و هرگاه خانواده دچار آسیب‌، تزلزل و ناپایداری شود، آینده جامعه نیز با خطر مواجه خواهد شد.
وی بیان کرد: خانواده، نخستین و پایدارترین نهاد انسانی و سنگ بنای جامعه است و مهمترین مکان برای رشد و بالندگی انسان ها محسوب می‌شود.
حجت الاسلام مظفری به آسیب های اجتماعی طلاق اشاره و اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای شده است که احساس می‌شود برخی مسئله های مهم اجتماعی و فرهنگی از جمله موضوع خانواده و طلاق نزد مسئولان فرهنگی کشور مغفول مانده است.
وی درباره سه موضوعی که بیشترین ورودی پرونده ها را به دادگستری ها دارد گفت: نخستین موضوع مطالبه وجه، دومین آن مطالبه چک و سومین موضوع طلاق توافقی است.
حجت‌الاسلام مظفری بیان کرد: اگر از سوی مسئولان آسیب شناسی، برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب فرهنگی و اجتماعی صورت نگیرد، آسیب‌های جدی در بنیان خانواده و به تبع آن در جامعه امری قطعی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین در هر ماه حداقل ۱۳ هزار دادخواست طلاق توافقی در کشور ثبت و روز به روز نیز به این آمار اضافه می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: اگر میزان احتمالی طلاق عاطفی را نیز در نظر بگیریم آثار مخرب و منفی اجتماعی آن کمتر از طلاق‌های واقعی نیست، لذا صدای وقوع یک بحران فرهنگی شنیده می شود که یک طرف آن نشات گرفته از تهاجم و شبیخون فرهنگی و کوتاهی های انجام شده در عرصه فرهنگی و اجتماعی کشور است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست