• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۳-۲۷
  • شناسه خبر: 1848

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی:دانشگاه آزاد اسلامی به سوی اقتصاد دانش بنیان گام بر می دارد

پیام ملت –  معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی  به سمت تحقق «اقتصاد مقاومتی» مبتنی بر دانش بنیان و کمک به اقتصاد ملی با اتکای به توان مردمی گام بر می دارد . حجت الاسلام علی عسکری در نهمین ...

پیام ملت  معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی  به سمت تحقق «اقتصاد مقاومتی» مبتنی بر دانش بنیان و کمک به اقتصاد ملی با اتکای به توان مردمی گام بر می دارد .

حجت الاسلام علی عسکری در نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ضمن تبریک ایام ماه رمضان و ماه خودسازی و توجه به ذات خداوند متعال وبا تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)  به ویژگی های حضرت خدیجه کبری(س) اشاره و اضافه کرد: در روایتی امام صادق (ع) می فرمایند که حضرت خدیجه (س) یک وزیرصادق و نیروی کمکی و حمایتی برای اسلام و مایه سکون و آرامش رسول خاتم (ص) بودند .

علی عسکری با بیان اینکه دررابطه با شخصیت حضرت خدیجه همین بس که از دامان او حضرت زهرا(س) برخواست، افزود : حضرت رسول اکرم(ص) با تکیه بر حمایت های همه جانبه او بر قله رسالت نشست، شخصیتی که نخستین بانوی لبیک گو به رسالت حضرت پیامبر(ص) بود و این بانوی مکرمه در مسیر حمایت از پیامبر اکرم(ص) همه هستی و مال و جان خود را بی دریغ سرمایه گذاری کرد .1

علی عسکری با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) هر دو به نحوی کارآفرین اقتصادی بودند، شهرت حضرت خدیجه(س) را به دلیل فعالیت اقتصادی خواند و پیامبر(ص) را از چهره ها و افرادی دانست که قبل از بعثت و پیامبری به عنوان کارگزار اقتصادی وی عمل می کرد.

معاون و عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با حضرت فاطمه(س) گفت : باغ فدک را به امر خدا و خواست پیامبر در اختیار داشتند و مدیریت اقتصادی آنهم بر عهده ایشان بود و از درآمدهای حاصل از زمین های حاصل خیز توانستند به امور نیازمندان توجه نمایند .

وی یادآورشد: ضمن آنکه در تاریخ داریم که ۲۱ بار فدک گرفته و بازگردانه شده است و در هر مقطع خاصی یک استدلالی باعث بازگردادندن آن به خاندان پیامبر بزرگ اسلام (ص) شده است.

علی عسکری افزود: این دو بانوی مکرمه نمونه و نماد عینی اقتصاد مقاومتی ونمونه  سرمایه و تولید ثروت هستند و بنابراین ظرفیت بانوان در این زمینه نباید مورد غفلت در وضع فعلی قرار بگیرد .

وی با اشاره به استفاده از توان و ظرفیت بانوان در تحقق اهداف اقتصادی جامعه گفت : استفاده از تمام ظرفیت ها به خصوص ظرفیت انسانی نظام و به ویژه استفاده از ظرفیت جوانان، نخبگان، اساتید و حتی ظرفیت بانوان برای تحقق اهداف و دست یافتن به اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب میگردد .

وی به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت و اولویت اقتصاد اشاره کرد و اضافه کرد : با توجه به توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مشکلات اقتصادی ، به طور طبیعی با حل این مشکلات بسیاری از آسیب ها و مسائل اجتماعی ، اخلاقی و فرهنگی نیز مرتفع خواهد شد

علی عسکری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در همین رابطه به موضوع گشایش اقتصادی، فردی و جمعی تاکید کردند و از همین جهت نیاز نخست کشوررا اقتصاد دانستند و در پیامی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دو اولویت اقتصاد و فرهنگ را از وظایف مهم نمایندگان دانستند که در قانون گذاری و نظارت، خانه ملت باید این دو اولویت را منظور نظر  قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: تحقق عینی این شعار در حوزه اقدام و عمل علی القاعده صرف نظر از رهنمودها و تاکیدهای گذشته، از ما به عنوان دست اندرکاران نظام برنامه های ویژه ای را طلب می کند.

علی عسکری ابراز کرد: در مرحله نخست ، رعایت اخلاق است که اخلاق جمعی، فردی، حرفه ای، عمومی و به ویژه اخلاق سیاسی و رعایت وجدان کاری، انضباط اجتماعی، همه را باید مبنای نظر قرار دهیم.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ریشه کم کاری ها و نا بسامانی های اقتصادی و مفاسد و باند بازی ور فتارهای ناسالم و عدم رعایت اخلاق و التزام به قانون بر میگردد .درحالیکه شکوفایی اقتصادی کشورهای پیشرفته به همین مباحث رعایت اخلاق اجتماعی ووجدان کاری مربوط می شود که ما باید با بازنگری نسبت به گذشته آنها را رعایت کنیم.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رهبرمعظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان تاکید کردند و بر همین اساس ما باید تا پایان برنامه ۲۰ ساله، ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را از فعالیت های دانش بنیان تامین کنیم که بر اساس این افق مسئولیت ، رسالت مهمی به عهده دانشگاهیان است، به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی که در واقع مصداق عینی اصل ۴۴ قانون اساسی است.

علی عسکری به تدوین کتابی باتوجه به دیدگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان اقتصاد اسلامی اشاره و اضافه کرد: در این کتاب که به توضیح مواضع تفصیلی حزب جمهوری اسلامی تاکید شده  اقتصاد اسلامی ، اقتصادی ترکیبی است و اصل ۴۴ قانون اساسی نیز همین را می گوید.

وی ابراز کرد: در همان اوایل امام خمینی(ره) فرمودند اصل ۴۴ قانون اساسی یعنی آنکه کاری را که مردم می توانند انجام دهند، دولت انجام ندهد و آنکاری را که از مردم ساخته نیست و ازدولت بر می آید، دولت انجام دهد.

علی عسکری بیان کرد: دعوای برخی از افراد با تفکرات سوسیالیستی و دولتگرا با رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری ایشان ، بر سر این بوده که رهبر معظم تاکید بر اصل ۴۴ و استفاده از بخش خصوصی  و تعاونی های تولیدی داشت .

نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: در آن زمان حتی با راه اندازی یک مدرسه و دبستان غیر دولتی مخالفت می شد با تفکری که بر دولت حاکم بود جنگ هم مزید بر علت شد و ادامه یافت و در نتیجه اقتصاد دولتی، اقتصاد نفتی و رانتی ادامه پیدا کرد تا اینکه وضعیت اقتصادی اینگونه نابسامان شد.

وی ادامه داد:با این حال ما خوشحال هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی در این فرآیند با درایت و کمک امام راحل تاسیس شد و اکنون اولویت اول دانشگاه بر اساس رهنمود رهبری ، اقتصاد دانش بنیان است.

علی عسکری خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز افتخار دارد که آموزش بیش از نیمی از فارغ التحصیلان کشور، مسئولیت حدود ۶۰ درصد ازتوسعه تحصیلات تکمیلی را بر عهده دارد ، به کارگیری ۷۰ هزار عضو هیات علمی، نیمه وقت و عضو مدعو و اشتغال به تحصیل یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو و اجرای طرح سامانه آزمایشگاه همکار با ۱۱ هزار کارگاه و آزمایشگاه رادر کارنامه خود ثبت کرده است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:  تاسیس و راه اندازی قریب به ۱۰۰ مرکز رشد واحدهای فناور، احداث بیش از ۱۱ میلیون متر مربع فضای آموزشی مسقف و بیش از ۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز اعم از ساختمان، فضای مسقف و محوطه از دیگر موفقیت های این دانشگاه به شمار می رود در عین حال همه این مسائل گویای این است که ما اصل ۴۴ را نصب العین خود داشته و داریم.

وی تاکید کرد: اگر دقت کنیم با بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار فارغ التحصیلی که این دانشگاه دارد ، تقریبا بیش از نیمی از فارغ التحصیلان کشور بعد از انقلاب به دانشگاه آزاد اسلامی مربوط است.

علی عسکری اظهار کرد: از نظر الگو سازی برای آموزش عالی در داخل و خارج این دانشگاه عالی نماد عینی یک دانشگاه مردم بنیان و بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا و جهان محسوب می شود و این دانشگاه امروز یک دانشگاه مردمی در منطقه و بین برخی کشورها مورد توجه به عنوان یک الگو مطرح است .

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اقتصاد ترکیبی الگوی اقتصادقانون اساسی کشور است و این را در مقطعی یاران امام در قانون اساسی مطرح کردند در حالیکه اقتصاد کمونیستی شرقی و سرمایه محور غربی بر دنیا حاکم بود وآنها امروز به باور اقتصاد ترکیبی که در قانون اساسی ایران ذکر شده است، رسیده اند.

وی تصریح کرد: از نظر مبنای عمل و اقداماتی که باید در حوزه اقتصاد می داشتیم از آن الگوی مصوب مورد نظرامام فاصله گرفته ایم و الان باید این نقیصه و شرایط را با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و رسالت و ماموریتی که برای دانشگاه ها  قائل هستیم  متحول نماییم و بایددانشگاه هایمان ماموریت محور باشند

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست