• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 1891

استاندار زنجان : ۴۰درصد اعتبارات عمرانی استان در روستاها هزینه می شود

پیام ملت – استاندار زنجان گفت: تعداد دهیاری های این استان ۲۷ درصد نسبت به ابتدای شروع به کار دولت یازدهم افزایش یافته و از ۵۰۱ دهیاری به ۶۳۵ دهیاری رسیده است. جمشید انصاری در همایش دهیاری های خودکفا استان افزود: دو ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: تعداد دهیاری های این استان ۲۷ درصد نسبت به ابتدای شروع به کار دولت یازدهم افزایش یافته و از ۵۰۱ دهیاری به ۶۳۵ دهیاری رسیده است.

جمشید انصاری در همایش دهیاری های خودکفا استان افزود: دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن خود اهتمام و توجه بیشتری به حوزه روستایی و اقدامات باقیمانده در این حوزه معطوف کرده است.4
وی اظهار کرد: نزدیک ۳۷۰ میلیارد ریال فقط از طریق دهیاری ها برای توسعه روستایی هزینه شده است و زمانی این موضوع اهمیت دارد که بدانیم این میزان حدود ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی استان است.
انصاری افزود: اعتبارات داده شده به دهیاری ها در طول دوسال گذشته، ۵۰ درصد نسبت به تخصیصی سال ۹۲ افزایش یافته است.
استاندار زنجان گفت: در بودجه امسال پیش بینی شده مانند سال های گذشته هشت درصد اعتبارات عمرانی از طریق بنیاد مسکن صرف اجرای طرح های بهسازی روستایی شود.
انصاری افزود: امسال برای اولین بار الزامی برقرار شده است که ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی استان ها صرف بهسازی شبکه ها و تامین آب شرب شبکه آب روستاهای استان شود و در کنار مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای سرعت بخشیدن به حل مشکل آب شرب روستاها که در اختیار شرکت های آب فاضلاب قرار دارد، سهم مناسبی نیز به این استان اختصاص یافته است.
استاندار زنجان، از برنامه های تکمیلی برای عمران و آبادانی روستاهای استان خبر داد و گفت: توسعه و تسریع گاز رسانی روستایی از جمله اقدامات این بخش است که در مجموع طی دوسال آینده آثار این اقدامات در روستاهای استان مشهود خواهد شد.
*** دهیاری ها می توانند کمک حال دولت در زمینه های مختلف باشند
استاندار زنجان با بیان اینکه دهیار نماینده مقیم دولت در روستاست و وظیفه مدیریت محیط روستاها را انجام می دهد، ادامه داد: می توان توقع داشت نماینده مقیم نظام در روستا نیز باشد که علاو بر وظایفی که از سوی وزارت کشور در چارچوب تکالیف به شوراهای اسلامی و دهیاری های محول شده است، در امور مختلف مشارکت بیشتری داشته باشد.
وی اظهار کرد: دهیاری ها ظرفیت بالایی دارند و می توان در زمینه های مختلف از آن استفاده کرد.
انصاری افزود: می توان از دهیاران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال جاری برگزار می شود و در انتخابات استفاده کرد.
انصاری افزود: با توجه به اینکه اعتبارات روستاها در حال افزایش است، لزوم ساماندهی روستاها بیشتر احساس می شود و بر این اساس باید وظایف جدیدی را برای آنها تعریف و منابع لازم را پیش بینی کرد تا عهده دار کارهای زیادی شوند.
*** چهره روستاهای زنجان دگرگون شده است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده وضعیت روستاهای این استان در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر یافته است، گفت: امروز دسترسی ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان به برق، دسترسی ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان به آب شرب بهداشتی مطمئن و آسفالت شدن ۷۵ درصد جاده های روستایی از جمله این اقدامات است.
وی اظهار کرد: در حوزه بهسازی مسکن روستایی اقدامات قابل توجهی در استان انجام شده به طوری که امروز در مقابل سوانح و حوادث از منطقه پرخطر عبور کرده ایم و با مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی خسارات انسانی به حداقل خواهد رسید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست