• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۶-۱۲
  • شناسه خبر: 5514

رفع اشتغال، در گرو توجه به تولید است

پیام ملت– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: راه نجات کشور و رفع مشکل بیکاری در گرو توجه به امر تولید است. ناصر فغفوری در نشست فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اقدا ...

پیام ملت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: راه نجات کشور و رفع مشکل بیکاری در گرو توجه به امر تولید است.

ناصر فغفوری در نشست فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، حتی یک شاخص مساوی با سال‌های گذشته در استان زنجان وجود ندارد و در تمامی شاخص های صنعتی و معدنی استان، رشد چشمگیری را شاهد هستیم.

وی راه اندازی اولین واحد تولید کننده پرمنگنات پتاسیم در استان زنجان را یکی از بزرگترین دستاوردهای صنعتی استان در سال گذشته برشمرد و گفت: محصولات این واحد صنعتی تا پیش از این به صورت ۱۰۰ درصد از خارج از کشور وارد می شد که با فعالیت این واحد، نیاز کشور به واردات پرمنگنات پتاسیم کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: افتتاح مدرن ترین واحد چاپ هفت‌رنگ در شهرستان خدابنده، آغاز به کار نخستین واحد تولید آهن اسفنجی، راه اندازی بزرگترین کارخانه ضایعات کاغذ با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی و نیز افتتاح بزرگترین واحد شمش چدن و اولین واحد کنسانتره توسط سرمایه گذاران چینی در شهرستان ایجرود، تنها نمونه هایی از دستاوردهای حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان طی سال گذشته به شمار می رود.

فغفوری از شفاف‌سازی و سالم سازی حوزه معدن با راه اندازی سیستم کاداستر کشوری به منظور ثبت دقیق رویدادهای معدنی خبر داد و افزود: ثبت ۳ نقشه بافت فرش به نام استان زنجان و برگزاری ۴ مزایده و تعیین تکلیف محدوده های معدنی استان از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه معادن استان زنجان می باشد.

وی میزان جذب سرمایه گذاری صنعتی استان در سال ۹۲ را بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی استان در سال ۹۵ به بیش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که ۲.۱۴ درصد سرمایه گذاری صنعتی کل کشور را شامل می شود و به نسبت جمعیت و وسعت استان، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در استان در دست اجرا می باشد، اظهار کرد: استان زنجان در آذر ماه سال ‌گذشته در شاخص بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری صنعتی، رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

فغفوری راه اندازی واحد سرجین بافت در استان زنجان را یکی از طرح های موفق استان در حوزه نساجی برشمرد و اظهار کرد: با فعالیت این واحد، زنجیره صنعت نساجی در زنجان تکمیل می شود که تا ۱.۵ سال آینده تاثیرات فراوانی در حوزه صنعتی استان خواهد داشت.

 انتهای پیام/ خبرنگار:مصطفوی_ عکس:مسعود نوروزی

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست