• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۷-۰۷
  • شناسه خبر: 1972

استاندار زنجان : تخریب و تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی منصفانه نیست

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس خدمات قابل تحسینی به کشور ارائه داده و تضعیف و تخریب این دانشگاه خارج از انصاف است . به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ، مهندس اسدالله ...

پیام ملّت استاندار زنجان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس خدمات قابل تحسینی به کشور ارائه داده و تضعیف و تخریب این دانشگاه خارج از انصاف است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ، مهندس اسدالله درویش امیری در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود : فعالیت در سیستم آ موزشی و علمی با توجه به شرایط جدید نسبت به دوره های قبل متفاوت شده ، زیرا درخواست های جوانان و نسل جدید متفاوت از گذشته شده است .Image result for ‫استاندار زنجان / درویش‬‎

وی با اشاره به تاثیر شبکه های مجازی و رسانه ها در نظام آموزش و تربیت کشور اضافه کرد : امروزه عوامل مختلفی همچون محیط خانواده، دوستان، رسانه های تصویری بخصوص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، تأثیر زیادی در افکار و اندیشه و شکل گیری ضمیر فکری جوانان دارند لذا دانشگاه همچون گذشته، نقش اول تعلیم و تربیت دانشجویان را بر عهده ندارد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد : عده ای بر این باورند دانشگاهها در پرورش جوانان و نسل جوان کوتاهی می کنند در حالیکه از سایر بخش هایی که بر ضمیر فکری دانشجو و جوان اثر گذار است غفلت می نمایند و از همین منظر دانشگاهها و مراکز علمی را زیر سئوال می برند .

استاندار زنجان با اشاره به دشواری های فعالیت در عرصه فرهنگ و آموزش گفت : نهادهای آموزشی و فرهنگی متوجه بیشترین هجمه ها هستند . دربیان حقایق بسیاری از مسائل فرهنگی و آموزشی ، متاسفانه خلط مبحث صورت می گیرد و از همین منظر کار در عرصه آموزش و فرهنگ ، به امری دشوار تبدیل شده است .

درویش امیری اضافه کرد : درعرصه فرهنگی ، تربیتی و آموزشی نیازمند همگرایی و همفکری میان تمامی مجموعه های کشور هستیم .

استاندار زنجان به اهمیت علم و دانش و تعلیم و تربیت دانشجویان اشاره کرد و گفت: نباید با نظام آموزشی کشور سیاسی برخورد شود.

مدیر ارشد استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد : اگر با دید منصفانه و به دور از هر گونه غرض ورزی، به عملکرد دانشگاه نگاه کنیم، باید بگوییم مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی  بار زیادی از دوش دولت برداشته و خدمات ارزشمندی از جمله همگانی کردن آموزش در اقصی نقاط کشور و ممانعت از خروج بی رویه دانشجویان از کشور ، ارائه کرده است.

استاندار زنجان، با انتقاد از تکیه نظام آموزش عالی کشور بر مباحث تئوریک و نظری، اظهار داشت: زنجان جزو ۱۰ استان اول صنعتی کشور می باشد، لذا دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه بیشتری بر مباحث فنی و حرفه ای و کارآموزی عملی و افزیش مهارت دانشجویان داشته باشد تا زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به محیط کسب و کار فراهم شود در غیر این صورت عمده فارغ التحصیلان به دنبال استخدام دولتی خواهند بود و روز به روز بر آمار بیکاران افزوده خواهد شد.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اداره دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به صورت استانی و در مرکز استان متشکل از ۱۶ نفر هیات امنا انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان :

امکانات دانشگاههای غیردولتی با دانشگاه آزاد اسلامی قابل قیاس نیست

دکتر یداله رجائی تعداد کل دانشجویان استان زنجان را حدود ۶۰ هزار نفر و تعداد اعضای هیات علمی آن را یک هزار و ۲۲۰ نفر و تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان را ۱۹ هزار نفر و اعضای هیات علمی آن را ۶۴۴ نفر عنوان کرد و افزود : در زمان حاضر یک سوم دانشجویان کل استان و یک دوم اعضای هیات علمی دانشگاه های استان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان می باشد .

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش مدارس سما را سه هزار نفر و املاک متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی استان را ۲۲۰ هکتار اعم از آموزشی، ورزشی، رفاهی و تحقیقاتی اعلام کرد و افزود : در زمان حاضر دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با ۶ دانشکده مصوب ، بیش از ۱۰۰ رشته کاردانی و کارشناسی، ۸۵ رشته کارشناسی ارشد و ۲۶ رشته دکترا را دارد و نسبت هیات علمی به تعداد دانشجو در این دانشگاه حدود یک به ۳۰ است.

دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : مجهزترین مجموعه آزمایشگاهی و کارکاهی سیستم آموزش عالی استان در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان مستقر بوده و امکانات این دانشگاه قابل قیاس با سایر دانشگاهها نیست و انتظار داریم امکانات و زیر ساخت سایر دانشگاههای غیر دولتی مورد ارزیابی جدی مسئولان زیربط کشور قرار گیرد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نسبت درآمد به هزینه این دانشگاه را در مجموع سود ده عنوان کرد و گفت : ادغام برگزاری آزمون دانشگاه سراسری و آزاد در عمل از لحاظ مالی و توزین سهمیه دانشجویان، به ضرر دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست