• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۷-۲۲
  • شناسه خبر: 2095

فریدون احمدی : تولیدات خودروی ایران در کلاس جهانی نیست

پیام ملّت – فریدون احمدی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در مورد نظارت مجلس بر قیمت خودرو در بازار گفت: مجلس به طور جدی نظارتی بر قیمت خودرو نداشته است. تنها شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده در این ...

پیام ملّت فریدون احمدی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در مورد نظارت مجلس بر قیمت خودرو در بازار گفت: مجلس به طور جدی نظارتی بر قیمت خودرو نداشته است. تنها شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده در این مورد اظهار نظر می‌کنند و مجلس نظارتی بر این ماجرا ندارد. نه در دوره قبل و نه در دوره فعلی کاری صورت نگرفته است. Image result for ‫فریدون احمدی زنجان‬‎

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: صنعت خودرو در کشور در فضای غیر رقابتی است و به خاطر همین نمی‌شود قیمت را به درستی تعیین کرد. قیمت در بازار عرضه و تقاضا مشخص می‌شود نه در بازار غیر رقابتی.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما به خودروسازان خود امتیازهایی می‌دهیم که یکی از آنها محدودیت برای واردات خودرو است. قطعا اگر واردات خودرو آزاد و قیمت‌ها رها شود خودرو سازان داخلی به مشکل می‌خورند.

وی افزود: فضای خودرو در همه جهان رقابتی است اما در ایران رقابت کامل نیست. البته باید به این نکته توجه کنیم که اگر تعرفه‌های خودروها را آزاد کنیم برای صنعت خودروسازی کشور خوب نیست.

احمدی خاطر نشان کرد: ۳ میلیون نفر در صنعت خودرو شاغل هستند و از رشد ۴ یا ۵ درصدی اقتصاد کشور حدود یک درصد آن به صنعت خودرو اختصاص دارد. صنعت خودرو در ایران در ایران صنعت بزرگی است و بعد از صنایع معدنی بزرگ‌ترین صنعت کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: وقتی خودرویی در کشور وارد می‌شود، کارخانه تولید کنند ماشین بین ۱۵ تا ۲۰ سال قطعه‌ها را تامین می‌کند، می‌فروشد و صادر می‌کند. اگر ما واقعا می‌خواهیم در صنعت قطعه سازی پیشرفت کنیم باید مشارکت را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: تعرفه‌ها یک امتیاز برای خودروساز داخلی است. همین باعث می‌شود قیمت خودرو بالا باشد. یکی از دلایل اصلی بالا بودن قیمت خودرو در ایران همین تعرفه‌هاست.

نماینده مردم زنجان در خانه ملت تصریح کرد: صنعت خودروسازی کشور باید کم کم وارد بازار رقابتی شود تا ما شاهد بالنده شدن این صنعت در کشور شویم.

احمدی افزود: در صنعت خودرو در مقایسه با جهان پیشرفت خوبی نداشته‌ایم و تولیدات ما در کلاس جهانی نیست و نمی‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند. خودروهایی که تولید می‌کنیم کیفیت و استاندارهای لازم را ندارند.

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: تنها راه پیش روی ما تولید مشارکتی با شرکت‌های بزرگ جهان است. ببه شرط اینکه دانش فنی نیز به کشور انتقال پیدا کند که بعد از آن ما بتوانیم خود تولید کنیم و بعد به خارج صادر کنیم.

وی در مورد بالا بودن قیمت خودرو در داخل کشور گفت: تعرفه در کشور وجود دارد و اگر می‌خواهیم خودروهای کیفی سوار شویم باید قیمت آن را بپردازیم. قیمت خودرو با کیفیت بعلاوه تعرفه باعث می‌شود قیمت خودرو در ایران بالا باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست