• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۷-۲۲
  • شناسه خبر: 2106

واجدان شرایط حضور در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات سه هزار نفر شد

پیام ملّت – دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، تعداد رسانه‌های واجد شرایط برای شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات را تا ظهر پنج‌شنبه۲۲مهر، ۴۱۳۰ رسانه (اعم از مکتوب و الکترونیک) اعلام کرد. به گز ...

پیام ملّت دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، تعداد رسانه‌های واجد شرایط برای شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات را تا ظهر پنج‌شنبه۲۲مهر، ۴۱۳۰ رسانه (اعم از مکتوب و الکترونیک) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید علاءالدین ظهوریان با اعلام این مطلب، تصریح کرد: «با توجه به تبصره ۲ ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات (هر مدیرمسئول حتی اگر مدیرمسئولی چند نشریه را به عهده داشته باشد، تنها یک رأی خواهد داشت) تعداد مدیران مسئول واجد شرایط ۳۰۱۲ نفر است که ظرف روزهای آینده این عدد ممکن است افزایش داشته باشد زیرا عده ای از مدیران محترم مسئول، پس از دریافت پیامک های دبیرخانه هیأت نظارت، در صدد تکمیل اعلام وصول و اخذ تأییدیه آن هستند تا نصاب لازم را برای شرکت در انتخابات به دست آورند.»

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، در همین زمینه توضیح داد: «این نصاب، انتشار حداقل نیمی از شماره های مورد انتظار مطابق ترتیب انتشار مصوب است. به عنوان مثال یک هفته نامه که در طول یکسال باید ۵۰ شماره منتشر کند اگر از ۲۵ مهر ۹۴ تا ۲۵ مهر ۹۵ بیش از ۲۵ شماره، منتشر و اعلام وصول کرده باشد، واجد شرایط تلقی می شود. ضمناً‌ اگر این هفته نامه در یک‌سال اخیر مجوز گرفته باشد، مثلاً از ابتدای خرداد امسال، انتشار خود را شروع کرده باشد تعداد شماره های مورد انتظار برای او ۲۰ شماره است که با ۱۱ شماره، نصاب لازم را به دست می آورد.»

ظهوریان همچنین در خصوص رسانه‌های برخط گفت: «واجد شرایط بودن برای رسانه‌های الکترونیک برخط یعنی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، شروع به انتشار و فعال بودن است.»

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه تعداد نهایی واجدان شرایط، صبح روز یکشنبه اعلام می شود، خاطر نشان کرد: «چنانچه نصف به‌علاوه یک از تعداد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند، نیازی به مرحله دوم انتخابات (۱۴ روز بعد) نیست. در این حالت، فرد منتخب هم باید اکثریت مطلق آراء (نصف بعلاوه یک) را از آن خود کرده باشد و گرنه به مرحله دوم (۱۴ روز بعد) موکول می شود.»

شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، یکشنبه ۲۵ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست