• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۷-۲۸
  • شناسه خبر: 2183

دولت یازدهم تلاش کرده است از مدیران کارآمد و همراه استفاده کند/حزب قویی در کشور نداریم/ وزیر کشور اهل استعفا نیست

قائم مقام وزیر کشور گفت: دولت یازدهم تلاش کرده است از مدیران کارآمد و همراه استفاده کند تا بتواند برنامه های خود را در کشور اجرا کند.

پیام ملتبه نقل از موج رسا،مقیمی در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: مدیران ناکارآمد برای همه دولت پاشنه آشیل محسوب می شوند و هر دولتی که مدیر کارآمد انتخاب نکند، حتما ضرر می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت ها باید از مدیران لایق و کارآمد بهره بگیرند که دولت یازدهم نیز این موضوع تبعیت کرده و تلاش کرده است تا مدیران کارآمد را انتخاب کند، افزود: برخی مدیران کارآمد بوده و همراه دولت هستند و برخی نیز کارآمد بوده و همراه دولت نیستند.

این مسئول تصریح کرد: برخی مدیران نیز همراه بوده کارآمد نیستند و برخی ها نیز هم کارآمد بوده و هم همراه دولت هستند که گروه چهارم از همه گروه ها بهتر می تواند به دولت کمک کند و دولت یازدهم نیز تلاش کرده است تا از این مدیران استفاده کند.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: برخی تغییرات در بدنه دولت به این دلیل است که مدیران می توانند در جای بهتری به کار گیری شوند که انصاری، استاندار سابق زنجان نیز در زمره این مدیران بود که تغییر کرد و زنجان هم که آمدند تجارب خود را در اختیار استان گذاشتند.

مقیمی با بیان اینکه کار در استان بومی سخت است، افزود: انصاری در زیر ساخت های استان کارهای خوبی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: کار انصاری در حال حاضر به دلیل حساس بودن کار سازمانی، حساس است و باید نیروی کشور را این سازمان ساماندهی کند که با خط و خطوط این سازمان، وزارتخانه های مختلف کار می کنند.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: استاندار جدید زنجان نیز با سابقه بسیار خوب و دارای تجارب ارزشمندی بوده و ویژگی های مدیر توانمند را داشته و همراه دولت است

*نقد خوب به مسئولان کمک می کند

مقیمی تصریح کرد: مطبوعات اگر به موضوع نقد خوب ورود یابند و مسئولان استان را در جریان قرار دهند می توانند کمک خوبی برای مسئولان باشند.

وی با بیان اینکه برخی استان ها دارای شرایط ویژه بوده و سالیان سال دارای استاندار بومی هستند، افزود: هشت محرم زنجان تا یکسال انسجام مردم را بیمه می کند.

قائم مقام وزیر کشور افزود: انتخاب استانداران بر اساس ویژگی های مناطق مختلف صورت می گیرد.

مقیمی در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: ۲۵ مرحله باید در انتخابات انجام شود که از این تعداد ۲۳ روند الکترونیکی است و رای گیری و شمارش آرا تنها غیر الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه در انتخابات دوره گذشته برای یک سوم رای گیری ها امکانات برگزاری الکترونیکی مهیا شد، افزود: اما شورای نگهبان فرصت لازم را برای تایید نرم افزار نداشت.

قائم مقام وزیر کشور یادآور شد: برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مذاکره می شود تا این دوره الکترونیکی برگزار شود.

*مدیریت خانه احزاب با سه جناح است

وی گفت: خانه احزاب تشکل صنفی است و برای پیشبرد اهداف احزاب این تشکل فعالیت های لازم را انجام می دهد، این خانه در کشور راه اندازی شده است و مدیریت آن با هر سه جناح کشور است.

مقیمی با اشاره به اینکه خانه احزاب می تواند با اساسنامه جدید فعالیت های خود را دنبال کند که در حال حاضر در برخی از استان ها این خانه تشکیل شده است که امیدواریم در زنجان نیز تشکیل شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد دائمی اربعین در کشور، گفت: بیش از دو میلیون نفر در اربعین به عراق سفر می کنند که نیازمند برنامه ریزی برای امنیت و سفر بی خطر است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه تامین امنیت در داخل کشور با ماست و آن طرف با عراق است، گفت: رابطه کاری بسیار تنگاتنگی بین ایران و عراق در موضوع اربعین وجود دارد.

مقیمی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات و ضوابط یارانه ها قطع می شود که افرادی که نسبت به این موضوع اعتراض دارند می توانند با مراجعه به فرمانداری ها پیگیر باشند و یارانه مطبوعات نیز قطع نشده است و در حال حاضر پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ تشکل و حزب در کشور دارای مجوز هستند،افزود: دولت برای فعال شدن احزاب پشتیبانی معنوی و مادی دارد تا زمینه فعالیت احزاب را فراهم کند که در این زمینه خیلی کار شده است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر احزاب به راحتی جلسات خود را برگزار می کنند و مشکلی در برگزاری جلسات وجود ندارد، تصریح کرد: احزاب باید جدی تر وارد شده و فعالیت های خود را گسترش دهند.

مقیمی یادآور شد: حزب قوی در کشور از نظر سابقه و افراد داریم اما از نظر تشکیلات و اعضا قوی نیستند.

وی گفت: اگر احزاب در چارچوب قانون پیش روند دولت ها مشکلی ندارند هزینه حضور در حزب با رعایت قانون کمتر می شود.

قائم مقام وزیر کشور میزان تغییرات مدیران را در حال حاضر کم عنوان کرد و گفت: اگر نمایندگان تشخیص دهند که باید وزیری استیضاح شود، باید استیضاح شود.

*مجلس دوست دارد به دولت کمک کند

مقیمی خاطرنشان کرد: مجلس فعلی با توجه به ترکیب بیشتر دوست دارد در پشتیبانی و نقد سازنده به دولت کمک می کند چرا که مجلس مشکلات دولت را به خوبی می داند.

وی با بیان اینکه هزینه های سفر اربعین را مردم تامین می کند و دولت هزینه نمی کند، افزود: ما باید زیر ساخت ها را آماده کنیم تا حمل و نقل و خدمات کنسولی به نحو مطلوب ارائه شود، کشور عراق تا حدودی پذیرفته است خدمات ارائه کند، اما مرزهای عبوری محدود است با این حال تمام تلاش دولت این است که امسال بیشترین افراد اعزام شوند.

وی در خصوص وزیر کشور نیز اظهار داشت: وزیر کشور اهل استعفا نیست و من نشنیده ام،وزارت کشور، وزارتخانه ای نیست که آمدن و رفتن به راحتی باشد،وزیر عملکرد خوبی دارد.

این مسئول با بیان اینکه مشکل امنیتی در کشور در ایام محرم به وجود نیامد، گفت: امنیت در مرزها برقرار است.

انتهای پیام/ع

.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست