• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۰۳
  • شناسه خبر: 2204

کمیته امداد در ۹۱ درصد از روستاهای استان زنجان خدمت رسانی می کند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به منظور بررسی بیشتر وضعیت شهرستان ایجرود و تعامل بیشتر با مسئولان این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 پیام ملتبه گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در سفر به شهرستان ایجرود، در دیدار با فرماندار این شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت خدمات‌رسانی کمیته امداد در استان زنجان گفت: اکنون ۲۲ هزار خانوار شامل ۴۳ هزار مددجو زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند.thL25A0BB2

صفری با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد در ۸۴۸ روستای استان ساکن هستند، افزود: این آمار شامل ۹۱ درصد از روستاهای استان زنجان است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: ۸ هزار و ۴۰۰ خانوار از مددجویان در مناطق محروم با ضریب شش وهفت ساکن هستند.

وی با اشاره به همکاری ۱۱ هزار حامی با کمیته امداد استان زنجان در حمایت از ۲ هزار یتیم افزود: سرانه کمک حامیان به ایتام در ایجرود به نسبت ظرفیت شهرستان کم است که امیدواریم با همکاری مسئولان و همراهی بیشتر خیران این میزان افزایش پیدا کند.

رسول بیات ، فرماندار ایجرود نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مستمر فرمانداری و دبیرخانه شورای زکات در زمینه جمع‌آوری زکات گفت: فرمانداری شهرستان آمادگی همکاری در زمینه تبیین و تشویق مردم به پرداخت زکات و همچنین اطلاع‌رسانی در طرح اکرام ایتام را دارد.

در ادامه نیز مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با امام جمعه ایجرود ضمن تاکید براطلاع‌رسانی فریضه زکات در نماز جمعه از سوی ائمه جماعات گفت: این امر تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مقدمی در این دیدار با اشاره به آمادگی ائمه جماعت ایجرود در اطلاع‌رسانی و تبیین امر زکات اظهار کرد: در خطبه‌های نماز جمعه به فریضه دینی زکات تاکید بیشتری خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه در دیدار با بخشدار ایجرود بر استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در تبلیغ فریضه زکات تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه دهیاران تعامل بیشتری با مردم دارند، از همین رو تبلیغ فریضه زکات از سوی آنها تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت خواهد داشت.

سیروس رستمی بخشدار ایجرود نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی بخشداری برای تعامل با کمیته امداد شهرستان در تبلیغ زکات و طرح اکرام ایتام گفت: امیدواریم با همکاری مشترک، شاهد کاهش فقر در منطقه باشیم.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست