• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۰۹
  • شناسه خبر: 2300

پیرایش :ادامه تحصیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی استان زنجان

پيام ملت –رئيس دانشگاه علمي  وکاربردي استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰نفر در اين مرکز مشغول تحصيل ميباشند که در صورت تکميل ظرفيت در مقطع کارشناسي ارشد تعداد دانشجويان به ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر ميرسد. رضا پيرايش در ...

پيام ملت –رئيس دانشگاه علمي  وکاربردي استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰نفر در اين مرکز مشغول تحصيل ميباشند که در صورت13950809000745_photoa تکميل ظرفيت در مقطع کارشناسي ارشد تعداد دانشجويان به ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر ميرسد.

رضا پيرايش در نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران افزود:دانشگاه علمي وکاربردي به عنوان يک دانشگاه نسل سوم رسالت تربيت و پرورش نيروهاي مهارتي و حرفه اي را در زمينه هاي صنعت، خدمات و کشاورزي را بر عهده دارد.

وي با بيان اينکه اين دانشگاه توانسته خود را در بدنه صنعت جاي دهد ياد آور شد:در حال حاضر تنها در مرکز علمي وکاربردي  مينو يک رشته در مقطع کارشناسي ارشد راه اندازي شده که در صورت تعريف پروژه کلاني که حاصلي براي حوزه صنعت و يا ديگر بخش ها داشته باشد ،در ساير رشته هاي واجد شرايط نيز در سطح مرکز مقطع کارشناسي ارشد ايجاد ميشود.

رئيس دانشگاه علمي وکاربردي استان زنجان اظهار داشت:در حال حاضر۱۴۷رشته در مقطع کاردانی و ۸۲ رشته در مقطع کارشناسی در اين دانشگاه داير است که ۴۹ درصد رشته هاي تحصيلي مرتبط با بخش صنعت، ۳۴ درصد مرتبط با بخش مديريت و خدمات اجتماعي،  ۱۴ درصد مرتبط با بخش فرهنگ و هنر و ۲ درصد نيز مرتبط با حوزه کشاورزي است.

پيرايش ميانگين سني دانشجويان اين دانشگاه را ۳۰ سال به بالا اعلام کرد و گفت:بيش از ۸۰درصد دانشجويان اين دانشگاه را،شاغلين دستگاه هايي اجرايي و سازمان هاي مختلف تشکيل ميدهند.

وي تصريح کرد:هم اکنون در سطح استان ۲۰مرکز دانشگاهي علمي وکاربردي مجوز فعاليت دارندکه از اين تعداد ۱۸مرکز فعال و ۲مرکز تعاون روستايي و جهاد کشاورزی به دليل کاهش متقاضي به صورت نيمه فعال ميباشد که در صورت نداشتن متقاضي تعطيل خواهند شد.

رئيس دانشگاه علمي وکاربردي با اشاره به اينکه ۷۱درصد دانشجويان اين مرکز را مردان تشکيل ميدهند ياد آور شد:به منظور ارتباط هرچه بيشتر دانش آموختگان با مراکز اجرايي و ارائه مهارت هاي لازم و حمايت از اشتغال دانشجويان ، دفترهاي کارآفريني ويژه اي در سطح  مراکز راه اندازي شده است.

پيرايش به اقداماتي که در اين دانشگاه در زمينه ارتقا آموزش صورت گرفته ،اشاره کرد و افزود:در جهت انتخاب مدرسان داراي صلاحيت لازم در امر تدريس و معرفي منابع معتبر ،شوراي جذب هيئت علمي در اين دانشگاه تشکيل شده است.

رئيس دانشگاه علمي وکاربردي ادامه داد:تعداد مدرسين ثبت شده در سامانه،هزار و ۱۵۰نفر است که در نظر داريم از اين تعداد ۲۴۰نفر که غيرفعال هستند و يا مدرکشان متناسب با رشته هاي دانشگاه نيست را حذف کرده و به جاي آن از فارغ التحصيلان دانشگاه هاي معتبر استفاده نمائيم.

وي با تاکيد بر اينکه دانشجويان تنها نبايد به دنبال استخدام در دستگاه هاي دولتي باشند اظهار داشت:دانشجويان بايد با کسب مهارت هاي لازم در حوزه هاي مختلف،خود ايجاد کننده شغل باشند.

پيرايش ادامه داد:در حال حاضر،ميانگين شهريه دريافتي از دانشجويان ۵۰۰هزار تومان بوده که اين ميزان تنها يک سوم شهريه دريافتي برخي دانشگاه هاي ديگر است.

وي در پايان خاطر نشان ساخت:در اوايل دي ماه همايشي از سوي اين دانشگاه در زمينه توسعه کار آفريني در بستر اقتصاد مقاومتي و ارتقا فعاليت هاي علمي دانشجويان برگزار خواهد شد که هم اکنون نيز وب سايت اين همايش طراحي شده است.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست