• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۲
  • شناسه خبر: 2311

اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش صادرات استان زنجان

پیام ملت –مدیر کل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت گفت:سازمان توسعه تجارت کمک به صادر کنندگان را در قالب بسته های حمایتی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان را به استان زنجان اختصاص داده اس ...

پیام ملتمدیر کل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت گفت:سازمان توسعه تجارت کمک به صادر کنندگان را در قالب بسته های 13930523000113_photoaحمایتی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان را به استان زنجان اختصاص داده است.

بهروز حسن الفت به مناسبت بیستمین سالروز ملی صادرات در جمع خبرنگاران افزود:مهمترین هدف و برنامه ریزی های سازمان توسعه تجارت در چارچوب قانون اقتصاد مقاومتی، حمایت مالی از صادرکنندگان است .

وی، با اشاره به امور اجرایی و جاری در سازمان توسعه و تجارت در حوزه صادرات خاطر نشان ساخت: تغییر رویکردها با اثر بخشی بالاتر، نگاه سازمان ها به بازار محوری ، تمرکز در بازارهای هدف و توجه به کالاهای دارای مزیت رقابتی به طور جدی در حال انجام است.

در ادامه ،مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران درپاسخ به خبرنگار پیام ملت، در خصوص حضور نیروهای جوان  در عرصه تجارت ،عنوان کرد:حضور نیروهای جوان در این عرصه مهم و ارزشمند است و در سال جاری شیوه ی ثبت نام صادرکننده برتر،که با حداقل مبلغ صادراتی، که مطابق آئین نامه حدود یک میلیون دلار است سبب شد درفرآیند ثبت نام ، حدود ۱۰۷ شرکت دانش بنیان ثبت شده داشته باشیم که آمار قابل توجهی است.

حسن الفت، با بیان چالش های موجود در حوزه صادرات تصریح کرد:مهمترین مشکل در این حوزه عدم دسترسی راحت به بانک بین المللی است که صادر کننده برای نقل و انتقال پول دچار مشکل میشود .

وی، مسائل بیمه ،حمل و نقل ،گمرک و مسائل بانکی را از جمله سایر مشکلات دیگر این حوزه عنوان کرد.

وی، با اشاره به یارانه های مربوط به صادر کنندگان گفت:دولت منابعی را برای صادرکنندگان تعیین کرده و موافقت نامه بودجه بین سازمان توسعه تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به انجام رسیده و هم اکنون منتظر تامین اعتبار و منابع هستیم.

مدیر کل دفتر ترویج تجارت ادامه داد: البته در عرصه تجارت بین الملل به دلیل نیاز به تجربه بالای شرکت ها،پیشنهاد میشود شرکت های نوپا و نیروهای جوان ایده ها و خلاقیت های خود را بصورت مشارکتی در اختیار شرکت های بزرگتر قرار دهند تا بتوانند موفق تر عمل کنند.

حسن الفت در پایان به موقعیت حضور ایران در بازارهای روسیه اشاره کرد و گفت: دولت،بخش خصوصی و شرکت ها تمام تلاش خود را کردند تا از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنند اما در ورود به بازارهای بین الملل مولفه هایی وجود دارد که ما برای پذیرش برخی از آنان مشکل داشتیم.

انتهای خبر/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست