• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۵
  • شناسه خبر: 2379

ثبت نام ۱۰ هزار زنجانی برای پیاده روی اربعین

پیام ملت-رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت:تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم استان زنجان در سامانه سماح جهت پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام نموده اند. فرامز بابایی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت افزود:سامانه سماح ا ...

پیام ملت-رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت:تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم استان زنجان در سامانه سماح جهت پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام نموده اند.

فرامز بابایی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت افزود:سامانه سماح از تاریخ ۱۶ مرداد ماه سال جاری، شروع به ثبت نام زائرین اربعین نموده%d8%b4%d8%b4 است و تا ۲۸ آبان ماه فرآیند ثبت نام ادامه داد.

وی،به مدیریت بالای سامانه سماح اشاره کرد و یاد آور شد:کنترل تعداد زائرینی که در تاریخ مشخص شده خود باید در مرز حضور یابند،بررسی ومدیریت تعداد زائرن خروجی از مرز،تقسیم بندی تردد درمرزها،کنترل مشخصات گذرنامه به ویژه تاریخ اعتبار آنها از جمله قابلیت های این سامانه میباشد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان در خصوص هزینه ثبت نام خاطر نشان ساخت: هزینه ثبت نام ۴۰ دلار برای سفارت عراق،۲۵ هزار تومان بیمه زائرین و ۱۰ هزار تومان جهت کارگذاری میباشد و تمامی پرداخت ها بصورت کارت بانکی بوده و پرداخت نقدی وجود ندارد.

بابایی، با تاکید بر بیمه زائرین تصریح کرد:طی قراردادی که وزارت کشور با بیمه دانا منعقد کرده، بیمه زائرین اجباری بوده است و سامانه سماح بصورت اتوماتیک این کار را انجام میدهد.

وی،در خصوص دریافت ویزای زائرین اربعین حسینی افزود: تا به امروز بیش از ۶ هزار نفر از زائرین ویزای خود را بدون هیچ مشکلی دریافت نموده اند .

رئیس سازمان حج و زیارت به فعالیت غیر قانونی برخی از آژانس های سیاحتی در این روزها اشاره کرد و گفت:این آژانس ها هیچ گونه بیمه ای را برای مسافران خود در نظر نمیگیرند و زائرین بهتر است برای ثبت نام و دریافت ویزا به دفاتر زیارتی در سطح استان مراجعه کنند تا با اطمینان کامل از مرز خارج شوند.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست