• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۶
  • شناسه خبر: 2398

اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائرین اربعین

پیام ملت –مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در ایام اربعین حسینی ،بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائرین اربعین حسینی اختصاص داده شده است. ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، ا ...

پیام ملتمدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در ایام اربعین حسینی ،بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای 40723جابه جایی زائرین اربعین حسینی اختصاص داده شده است.

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، افزود:روان سازی جابه جایی زائرین اربعین با بهره گیری از تمام توان ناوگان جاده ای استان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه،عزیمت زائرین استان زنجان بیشتربه مرزمهران خواهد بود ،اظهار داشت:اعزام زائرین اربعین از ۲۰ آبان ماه سال جاری شروع و تا ۷ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

دست نشان ادامه داد:شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافربری استان اکیپ هایی در مرز مورد تردد زائرین حسینی استقرار کرده و پیش بینی های لازم برای اعزام سرویس های مازاد در صورت نیاز انجام شده است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه در ستاد اربعین کشور،در زمینه اعزام زائرین به مناطق مهران،شلمچه وچذابه تقسیم بندی شده اند،ادامه داد:بنا به نزدیکی استان زنجان به مرز مهران،بیشتر زائرین از این منطقه اعزام خواهد شد، که در صورت مراجعه کنندگان و درخواست برخی افراد،هیچ گونه محدودیتی برای اعزام زائرین از شلمچه و چذابه وجود نخواهند داشت.

وی،خاطر نشان ساخت:افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند ،باید در قالب کاروان های زیارتی و گروه های سازماندهی،به مرزها اعزام شوند،که در این زمینه ،اداره حمل و نقل قردادی را با شرکت های حمل و نقل قردادی را با شرکت های حمل و نقل مسافربری منعقد کرده است.

دست نشان به قیمت مصوب شده،اتوبوس های تهیه شده برای این ایام اشاره کرد و گفت:سال گذشته،قیمت اتوبوس های ۴۴ نفری،۵۰ هزارتومان و برای اتوبوس های وی آی پی ۸۰ هزار تومان تعیین شده بود که برای امسال ۲۰ درصد نرخ اتوبوس ها افزایش داشته که البته این میزان افزایش ،کشوری بوده است.

مدیرکل حمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد:با توجه به ایام اربعین،سرویس عادی برای شهرستان ها نخواهیم داشت و کلیه ناوگان به مرز مهران اعزام میشود.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی جابه جایی ایمن زائرین اربعین حسینی برگزار شده است،تاکید کرد:با توجه به ازدحام زائرین،مسافرین داخل استانی در زمینه مسافرت خود به تهران و سایر شهرستان ها،باید برنامه ریزی قبلی داشته باشند ،که در این زمینه هماهنگی لازم با اداره کل راه آهن،جهت جابه جایی این افراد صورت گرفته است.

دست نشان یاد آور شد:شرکت های حمل و نقل موظف هستند که نرخ متعارف را در این ایام رعایت کنند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف،افراد میتوانند با سامانه پیامکی سراسری ۳۰۰۰۱۴۳ و با سامانه ۳۰۰۰۹۹۰۰۹۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست