• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۷
  • شناسه خبر: 2413

جذب دانشجوی عراقی از سوی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان پیگیری می شود

 پیام ملت –معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: مسئولان این دانشگاه با هماهنگی سفارت ایران در عراق، بعد از اربعین حسینی برای جذب دانشجوی خارجی به این کشور سفر خواهند کرد حسین فضلی با تاکید بر اه ...

 پیام ملتمعاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: مسئولان این دانشگاه با هماهنگی سفارت ایران در عراق، بعد از اربعین حسینی برای جذب دانشجوی خارجی به این کشور سفر خواهند کرد82297725-71151558

حسین فضلی با تاکید بر اهمیت جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه ها، افزود: مجوز جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت شده است.

وی اظهار کرد: این سفر برای رایزنی با مسئولان دانشگاهی عراق و هماهنگی برای تسهیل روند جذب دانشجویان عراقی به عنوان نخستین گام برای تحقق این هدف انجام خواهد شد.
فضلی تاکید کرد: شروع فرآیند تحصیل دانشجویان عراقی و سایر کشورهای خارجی در زنجان از نیمسال دوم تحصیلی امسال، وابسته به نتیجه مذاکرات مسئولان دانشگاه با همتایان عراقی خواهد بود.
معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اشاره به لزوم داشتن چشم انداز علمی برای دانشگاه ها، گفت: داشتن برنامه عملیاتی، مسیر دانشگاه برای رسیدن به اهداف را هموار می کند.
فضلی ضمن تشریح وضعیت آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، تصریح کرد: این دانشگاه دارای ۶ دانشکده و ۲۳ رشته است، که پذیرای نزدیک ۱۲۰۰ دانشجو بوده و به غیر از رشته ریاضیات محض که ۲۰ درصد کاهش تقاضا داشته، در بقیه رشته ها هدف گذاری ها تحقق پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش های رسمی از نهادهای علمی بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از صندلی های دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سال تحصیلی جدید خالی از دانشجو بوده است و نداشتن برنامه در این زمینه می تواند باعث ایجاد مشکلات آموزشی زیادی در سطح کشور شده و برای محیط های علمی – آموزشی از حیث وجودی خطرآفرین باشد.
دانشجویان خارجی در این دانشگاه در تمام رشته های موجود می توانند ادامه تحصیل دهند و محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان هم اکنون برای پذیرش ۱۰۰ دانشجوی غیر ایرانی آمادگی لازم را دارد.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست