• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۱۹
  • شناسه خبر: 2433

وضعیت اشتغال و بیکاری در استان زنجان

پیام ملّت– روزدوشنبه ۱۷ آبان ماه مرکز آمار ایران گزارش آمار نیروی کار کشور ( اشتغال و بیکاری ) را برای تابستان ۱۳۹۵ منتشر کرد . بر اساس این گزارش نرخ بیکاری کشور از ۱۲/۲ در صد در بهار امسال به عدد ۱۲/۷ درصد در تابس ...

پیام ملّتروزدوشنبه ۱۷ آبان ماه مرکز آمار ایران گزارش آمار نیروی کار کشور ( اشتغال و بیکاری ) را برای تابستان ۱۳۹۵ منتشر کرد .3 بر اساس این گزارش نرخ بیکاری کشور از ۱۲/۲ در صد در بهار امسال به عدد ۱۲/۷ درصد در تابستان سال جاری افزایش یافته است . این رقم بالاترین نرخ بیکاری در طول دوره فعالیت دولت تدبیر و امید هست که در کشور تجربه شده است ولی بررسی شاخص های استان زنجان که در واقع به آخرین فصل از مسولیت من در مدیریت اجرایی آن استان مربوط میشود کماکان از تداوم روند کاهشی قبل علی رغم جهت گیری افزایشی کشور حکایت دارد .

همانطور که در گزارش مهرماه اشاره کردم در استان زنجان که با برنامه ریزی های انجام شده در طول سه سال گذشته شاهد کاهش نرخ بیکاری أن از ۱۱/۲ درصد در پایان سال ۱۳۹۱ به عدد ۹/۹ درصد در پایان سال ۱۳۹۲ و عدد ۹/۸ درصد در پایان سال ۱۳۹۳ و عدد ۹/۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۴ بودیم نرخ بیکاری بهار سال ۱۳۹۵ استان علی رغم افزایش نرخ بیکاری کشور کماکان روند کاهشی سالهای قبل را پیموده و به عدد ۸/۴ درصد رسید و اکنون شاهد کاهش نرخ بیکاری استان به ۸/۲ درصد در تابستان امسال علی رغم روندافزایشی نرخ بیکاری کشور نسبت به بهار هستیم . این کاهش در شرایطی اتفاق افتاده است که نرخ مشارکت در استان زنجان در تابستان امسال با عدد ۴۵/۱ بالاترین رقم در کشور بوده و در مقایسه با نرخ مشارکت اقتصادی کشور که ۴۰/۴ درصدمی باشد ۴/۷ درصد بیشتر است و این نشان از پذیرش بخشی از متقاضیان کار دیگر استان ها در استان زنجان دارد . بر اساس این گزارش استان زنجان کماکان جزو پنج استان با نرخ بیکاری پایین کشور میباشد و نرخ بیکاری آن در تابستان به میزان ۴/۵ درصد از متوسط نرخ بیکاری کشور پایین تر بوده است و این در حالی است که ما شاهد نرخ بیکاری بیشتر از ۲۰درصد نیز در برخی استانهای کشور در تابستان هستیم .

همانطور که در گزارش قبل تاکید کردم این موفقیت بزرکی است که باید مورد مراقبت قرار گیرد و با حمایت جدی از همه کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان و پیگیری جدی برنامه توسعه بخش خدمات ، حمایت موثر از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ، ایجاد رونق اقتصادی و پیگیری جدی تر سیاستهای اقتصاد مقاومتی تثبیت گردد .

البته تجزیه و تحلیل جزییات گزارش نشان از دستاوردهای قابل توجهی در کاهش موثر نرخ بیکاری مناطق شهری و نرخ بیکاری جوانان در مقایسه با کشور و دیگر استان ها دارد که لازم است سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با انتشار گزارش کامل آنها به تقویت امید در مردم استان کمک کند و فعالان اقتصادی و مدیران تلاشگر استان را در تداوم راه درستی که انتخاب کرده اند دلگرم نماید .

من همانند گذشته از اهتمام مدیران مسول در این حوزه و همکاری کارآفرینان و مدیران واحدهای تولیدی در بخشهای صنعت ومعدن و کشاورزی و واحدهای صنفی و خدماتی استان تشکر و قدردانی نموده و همراهی و همکاری آنان با برنامه های دولت تدبیر و امید در استان را ارج می نهم و به همه آنها خسته نباشید گفته و در مقابل همت بلند آنان سر تعظیم فرود می آورم .

معاون رئیس جمهور

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست