• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۲۲
  • شناسه خبر: 2501

راه اندازی بخش دیالیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی در زنجان

پیام ملت–مدیرانجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: بخش دیالیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۳۰ تخت در دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد. محمدرضا طهماسبی ...

پیام ملتمدیرانجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: بخش دیالیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۰ میلیارد imagesریال و با ظرفیت ۳۰ تخت در دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد.

محمدرضا طهماسبی در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه این بخش به صورت شبانه روز به بیش از ۲۰۰ بیمار دیالیزی خدمات ارائه میدهد،افزود:بهره برداری از بخش دیالیز در داخل ساختمان انجمن حمایت از بیماران کلیوی موجب می شود تا بیماران برای دریافت سایر خدمات درمانی و حمایتی به دیگر مراکز درمانی مراجعه نکنند.

وی هدف از بهره داری این طرح را از مهمترین اهداف انجمن به شمارآورد و خاطر نشان ساخت:متمرکز کردن بخش درمانی و حمایت در انجمن حمایت از بیماران کلیوی یکی از مهمترین اهداف این انجمن به شمار می رود که در همین راستا بخش دیالیز در مرکز انجمن به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای بهره برداری این طرح اظهار داشت: این بخش با هزینه  ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که تامین این هزینه توسط یک خیر زنجانی مقیم تهران پرداخت می شود.

طهماسبی با اشاره به آمار بیمارانی که از چرخه دیالیز خارج شده اند ادامه داد: یک هزار و ۵۵۰ بیمار کلیوی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر پیوند شده و از چرخه دیالیز خارج شده اند و ۳۵۰ بیمار دیگر نیز در هشت مرکز این انجمن خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان هزینه بالای پیوند کلیه دغدغه ی بزرگی برای بیماران کلیوی شده، افزود: درصدد هستیم تا پیوند از طریق اهدا عضو انجام شود تا هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریالی خرید کلیه حذف شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: بخش پیوند کلیه با برنامه ریزی این انجمن در بیمارستان آیت اله موسوی زنجان راه انداز شده که تاکنون ۶ بیمار در این بخش پیوند کلیه شده اند.

طهماسبی،با اشاره به اینکه مهمترین عامل ابتلا به بیماری کلیوی ۷۰ درصد از طریق دیابت و فشار خون است خاطر نشان ساخت: این انجمن اقدام به برپایی پایگاهی برای انجام تست فشارخون و قند خون کرده که طی سال گذشته پیرو این اقدام ۱۰ هزار نفر برای درمان اولیه مراجعه و بدون نیاز به تشکیل پرونده سلامتی خود را بدست آورده اند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست