• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۲۲
  • شناسه خبر: 2484

معیشت مردم باید از درون کشور تامین شود

پیام ملت–مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گفت: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید معیشت مردم از درون کشورمان تامین شود. حجت الاسلام و المسلمین عنایت اله شامی در گفتگو با خبرنگار پیام مل ...

پیام ملتمسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گفت: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی81694949-70053338 باید معیشت مردم از درون کشورمان تامین شود.

حجت الاسلام و المسلمین عنایت اله شامی در گفتگو با خبرنگار پیام ملت ،با بیان اینکه،اقتصاد مقوله مهم کشور به شمار می آید،افزود :با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید با مدیریت و سامان دهی وضعیت اقتصادی معیشت مردم را تنها در کشورخود تامین کنیم.

وی ادامه داد:کشور باید از لحاظ اقتصادی متکی به خود باشد تا با رشد ،رونق اقتصادی و جذب سرمایه بتوان در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی موفق عمل نمود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا های استان ،توجه به بخش تولید و فضای کسب و کار در جامعه  را امری ضروری دانست و اظهار داشت :کاستن از آسیب پذیری اقتصاد و توانمندکردن آن برای مقاومت در شرایط سخت از اصول اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

شامی ،تصریح کرد :رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر اجرای عملیاتی سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته ودولت و تصمیم گیران اقتصاد ی جامعه در وزارتخانه ها و سازمان ها بایددر زمینه  فرهنگ سازی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی ،با بیان اینکه ،۸۰در صد مسئولیت در زمینه مدیریت و سامان دهی مشکلات اقتصادی به عهده دولت است ،یاد آور شد:با تامین معیشیت مردم از درون دولت و تجدید نظر در قوانین موجود و برنامه های اقتصادی می توان در راستای تحقق فرمایشات رهبری گام های موثری را برداشت.

این مقام مسئول ادامه داد:نهاد رهبری در دانشگاه ها در زمینه روشن گری و اطلاع رسانی مفهوم اقتصاد مقاومتی نقش خاصی دارد و برنامه ریزی به عهده دولت و تصمیم گیران اقتصادی جامعه است.

شامی ،هدف اقتصاد مقاومتی را عبور اقتصاد از مشکلات کنونی و اصلاح وضعیت موجود دانست و خاطر نشان ساخت:دولت باید به شکل  عملیاتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی ،مقوله اقتصاد مقاومتی را اجرا کند.

وی به برگزاری گارگاه ۲ روزه اقتصاد سیاسی و مقاومتی از سوی نهاد رهبری دانشگاه اشاره کرد و گفت :در این گارگاه بیش از ۷۰نفر از اساتید دانشگاههاحضور داشتند و نظراتی را در مورد تبیین اقتصاد مقاومتی ارائه دادند.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست