• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۲۶
  • شناسه خبر: 2567

تلاش می کنیم یکی از مراکز مهم علمی استان به نام مجید شهریاری مزین شود

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: تلاش می کنیم یکی از مراکز مهم علمی این استان به نام شهید دکتر مجید شهریاری مزین شود. به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در دیدار با خانواده دانشمند شهید هسته ای، ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: تلاش می کنیم یکی از مراکز مهم علمی این استان به نام شهید دکتر مجید شهریاری مزین شود.82310248-71177099

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در دیدار با خانواده دانشمند شهید هسته ای، دکتر مجید شهریاری را از دانشمندان بزرگ هسته ای و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهید شهریاری در عرصه علم پیش قدم بود و مایه مباهات و فخر نظام جمهوری اسلامی، خانواده شریف خود و همه مردم استان زنجان است.
وی، با اشاره به اینکه از دست دادن این دانشمند هسته ای ضایعه ای بزرگ برای کشور محسوب میشود عنوان کرد : شهید شهریاری از دانشمندان و پیشگامان بزرگ علمی کشور بود که توسط دستان مرموزی که قدرت تحمل توسعه و پیشرفت دانش بومی هسته ای در جمهوری اسلامی را نداشتند به شهادت رسید.
مقام عالی استان ابراز کرد: به یقین شهید شهریاری در این ایام همنشین سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس است.
دکتر مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵و در زنجان متولد شد، تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیر کبیر ( از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۸) ، دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته ای در دانشگاه صنعتی شریف ( از سال ۱۳۶۹ تا سال ۱۳۷۱) و دوره دکتری در رشته مهندسی هسته ای را در دانشگاه امیر کبیر از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۷ گذارنده اند.
این دانشمند فیزیک هسته‌ای و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در روز ۸ آذر ۱۳۸۹ در تهران توسط عوامل رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست