• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۸-۲۷
  • شناسه خبر: 2586

پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها در نیمه دوم سال

پیام ملت–رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان زنجان گفت: در نیمه دوم سال جاری به علت عرضه زیاد و تقاضای کم شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی اجاره بها خواهیم بود. احمد نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت،افزود: در سال ۹۵ ب ...

پیام ملترئیس اتحادیه مشاوران املاک استان زنجان گفت: در نیمه دوم سال جاری به علت عرضه زیاد و تقاضای کم شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ 370494_407درصدی اجاره بها خواهیم بود.

احمد نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت،افزود: در سال ۹۵ بازار مسکن به آهستگی از رکود خارج شد و تعداد معاملات افزایش پیدا کرد و در این شرایط تا حدودی با افزایش قیمت مسکن به خصوص در نیمه دوم سال جاری مواجه خواهیم شد.

وی، با اشاره به نقش مشاوران املاک در روند بازار مسکن، خاطر نشان ساخت: مشاوران املاک تاثیری در روند افزایش و یا کاهش قیمت مسکن ندارند و قیمت مسکن به تمکن مالی افراد و شرکت های سازنده بستگی دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص زمان مناسب خرید مسکن عنوان کرد:شهروندان هر لحظه که توانایی برایشان وجود داشت ،همان لحظه بخرند ولی تا قبل از پایان سال ۹۵ بهترین زمان برای خرید مسکن است،زیرا قیمت ها در حالت متعادل و ثابت است ولی طبق آمار پیش بینی میشود تا پایان سال جاری با افزایش قیمت در اجاره بها و خرید مواجه  خواهیم شد.

نوروزی با بیان اینکه دولت نقش مهمی در روند افزایش و کاهش قیمتها دارد،تصریح کرد:به علت وام دهی بانکها با بهره کم برای خرید و ساخت و ساز مسکن،با افزایش متقاضی رو به رو میشویم که پیامد آن افزایش قیمت مسکن خواهد بود.

وی، ادامه داد:اگر این وام های تک نرخی فقط به بخش ساخت و ساز اختصاص یابد در کنار رونق بازار مسکن بسیاری از مشاغل در این زمینه نیز برای جوانان ایجاد میشود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به دلال بازی برخی افراد سود جو در بازار مسکن اشاره کرد و افزود:دلال بازی بنگاه داران در روند افزایش قیمت بی تاثیر نیست اما نکته حائز اهمیت این است که چه عواملی زمینه ساز این دلالی ها می باشد.

نوروزی مهمترین عامل در ایجاد بازار سیاه مسکن را عرضه و تقاضا دانست و بیان داشت:اگر عرضه و تقاضا فراهم و مناسب باشد به طور اتوماتیک دلال بازی در این زمینه از بین میرود.

وی ،تصریح کرد : بازار مسکن در طی این ۴سال به علت عرضه زیاد و تقاضای کم به کما رفت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان ساخت:بازار اجاره تابعی از خرید و فروش است و در حوزه اجاره نشینی همیشه اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بها در تمام دنیا قیمت مسکن بوده و برای تعیین اجاره باید به قیمت مسکن توجه شود اما می‌بینیم که در این سال‌ها قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده اما اجاره‌بها سیر صعودی داشته است.

نوروزی، ادامه داد: این رشد نشانگر عواملی مانند تورم و سیاست‌های پولی و بانکی است برخی از مالکان دارایی می‌گویند این سرمایه ماست و باید به ازای این سرمایه، اجاره بهای متناسبی را دریافت کنیم. برخی هم می‌گویند چون همه اقلام مصرفی گران شده،  باید اجاره بها هم افزایش پیدا کند.

وی، علت اصلی رکود بازار مسکن طی این سال ها را ساخت و سازهای بی رویه در سال های اخیر دانست و ابراز داشت:در طی سال های ۸۸ تا ۹۱ با ساخت و ساز های زیادی روبه رو بودیم به طوری که از سال ۹۱ تا ۹۵ رکود در بازار مسکن را شاهد بودیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان با تاکید بر دقت مردم در خرید و فروش مسکن،تصریح کرد: مردم در زمان مراجعه به بنگاه های مسکن دقت لازم را داشته و از راهنمایی افراد خبره استفاده کنند تا با بستن قراردادهایی خودسرانه مشکلاتی را برای خود و مشاوران املاک پیش نیاورند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست