• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۰۲
  • شناسه خبر: 2640

ترویج تفکر بسیجی در جامعه ضروری است

پیام ملّت –استاندار زنجان گفت:: آنچه ما را در مقابل بیگانگان، محکم وثابت‌قدم نگه می‌دارد داشتن تفکر بسیجی است. به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ار ...

پیام ملّتاستاندار زنجان گفتimages:: آنچه ما را در مقابل بیگانگان، محکم وثابت‌قدم نگه می‌دارد داشتن تفکر بسیجی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با گرامیداشت هفته بسیج، به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در ۵ آذر سال ۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان در کشور اشاره و تصریح کرد: ‘بسیج’ یکی از ماندگارترین تفکرات معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که حتی پیش از وقوع جنگ تحمیلی و آغاز شرارت‌های استکبار در منطقه، فرمان تشکیل این نیروی مردمی و ارتش ۲۰میلیونی در ایران را صادر کردند.
مدیرعالی استان با تاکید بر اهمیت نقش بسیج و نیروهای مردمی در پیروزی دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: بسیاری از تحلیل‌گران دفاع مقدس بر این عقیده اند که همدلی، همراهی و هم‌پیمانی ملت با امام در قالب نیروهای بسیجی و مشارکت آنان در دوران دفاع مقدس، موجب شد تا ایران در پایان هشت سال جنگ تحمیلی سرفراز باشد و حتی یک وجب از خاک این کشور به دست بیگانگان نیفتد.
استاندار زنجان فرهنگ ایثار و شهادت را بخشی از هویت و زندگی فرهنگی ایرانیان عنوان کرد که باید متولیان امر، بصورت جامع، فراگیر و با کمک مردم در حفظ و نگهداری این فرهنگ کوشا باشند.
درویش امیری توجه به ۲ موضوع حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: همه ی آنچه که نسل های بعد از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، از آن دوران درک خواهند کرد، چیزی است که ما از آن ایام به یادگار حفظ کرده و در اختیارشان قرار می دهیم.
وی رشادتهای رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر، فتح فاو، آزادسازی بستان، شکست حصر آبادان و حوادثی از این قبیل را فتح الفتوح دوران دفاع مقدس نامید و خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید آثار و ارزش های دفاع مقدس حتی تا ۸۰۰‌سال پس از آن هم بتواند روح معنوی به ایران ببخشد و این امر به معنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
مقام عالی استان درخصوص جمع آوری و ثبت اسناد و خاطرات دفاع مقدس نیز، این اقدام را بسیار مهم دانست و یادآور شد: باید پیش از این نسبت به جمع آوری و ثبت این اسناد اقدام می شد، و از این پس نیز باید با جدیت پیگیری شود.
وی در زمینه احداث یادبودها و اِلِمان‌های مزار شهدا در شهرستان ها نیز تصریح کرد: بدلیل تاثیرات این بناها در فرهنگ جامعه، باید آثاری پایه گذاری شوند که حتی نسل ‌های آینده نیز از آن استفاده کنند.
استاندار زنجان با اشاره به محدودیت‌های موجود در بودجه عمرانی کشور، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون با گذشت ۹‌ماه از سال‌جاری تنها کمتر از ۲۰‌درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است، چنانچه بخش‌های تولیدی، خدماتی، تجاری و عمومی، مطالبات دستگاه های دولتی را بپردازند، این مطالبات به بودجه عمرانی کشور برمی گردد و اعتبارات مورد نیاز در بهسازی گلزار شهدا، ساخت باغ- موزه دفاع مقدس و طرح هایی از این قبیل را تامین خواهد کرد.
درویش امیری درخصوص ضرورت حراست از سرمایه‌های عظیم بخش نرم‌افزاری و خدمات مجازی نیز به حملات نرم‌افزاری و سایبری اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت های کشور در این حوزه عمیقی و سایبری به سرعت آسیب‌پذیر خواهد بود.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست