• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۰۴
  • شناسه خبر: 2688

کارفرمایان نسبت به معلولین دید بهتری داشته باشند

پیام ملت –یک معلول موفق سازمان بهزیستی استان زنجان گفت :متاسفانه آگاهی جامعه نسبت به توانمندی معلولین کم است و بایستی کارفرمایان با دید بازتری نسبت به جذب آنان اقدام نمایند. سهیلا حسنی در گفتگو با پیام ملت اظهار دا ...

پیام ملتیک معلول موفق سازمان بهزیستی استان زنجان گفت %d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86:متاسفانه آگاهی جامعه نسبت به توانمندی معلولین کم است و بایستی کارفرمایان با دید بازتری نسبت به جذب آنان اقدام نمایند.

سهیلا حسنی در گفتگو با پیام ملت اظهار داشت : کار فرمایان  باید از توانمندی و مهارتهای معلولین آگاهی های بیشتری کسب نمایند ،و دولت نیزباید زمینه حضور این افراد رادر جامعه فراهم نماید.

وی،به  راه اندازی دفتر کاریابی معلولین اشاره کرد و افزود: ،با راه اندازی این دفتر توانسته ایم فضای مناسبی را برای حضور این قشر در جامعه فراهم نماییم که باتوجه به اینکه اشتغال و توانمند سازی شغلی معلولین از اهمیت ویژهای برخوردار است ،فعالیت این دفتربرای معلولین بوده اما برای سایر افراد نیز خدمات دز زمینه اشتغال ارائه میدهد..

این معلول موفق ،یاد آور شد:دفتر کاریابی  در سال جاری راه اندازی شده است و زنان خود سرپرست بیشتر در زمینه ارائه خدمات پرستاری و مردان در زمینه فعالیت در کارگاه ها، شرکت های خصوصی  و شهرک های صنعتی  به این مرکز مراجعه میکنند .

حسنی  ،با بیان اینکه حمایت و اشتغال زایی از جمله فعالیت هایی است که در کشور ما نیاز به همکاری و تعامل سازمان ها دارد گفت:فرد معلول علاوه برمحدودیت و ناتوانی جسمی می تواندمانند یک فرد سالم در جامعه به خدمت رسانی و ارئه خدمات مشغول شود.

حسنی ،ادامه داد:با وجود اطلاع رسانی به سازمان بهزیستی و کلینیک های مرتبط با این مرکز ،استقبال متقاضیان کاربه این مرکزکم بوده است

وی ،به مناسب سازی محیط های شهری برای معلولین اشاره و کرد و گفت :.با توجه به اینکه قانون حمایت از معلولین به تصویب رسیده ،اما متاسفانه در جامعه رعایت نمی شود و باید در راستای مناسب سازی شهری ،اقدامات ویژهای برای معلولین در جهت رسیدن به استقلال نسبی و عدالت اجتماعی صورت گیرد.

این معلول موفق ادامه داد:بناها و فضاهای شهری باید چنان طراحی شود که همه مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند ،اما در حال حاظر مناسب سازی شهری حتی در داستگاه های دولتی که خود پیگیر این قضیه هستند رعایت نمی شود

حسنی  از شرایط نامناسب بودن رفت و آمد معلولین به مراکز درمانی اشاره کرد و  افزود :متاسفانه در برخی دستگاه های اجرایی و مراکز درمانی ،به گونی سطح شیب دار ساخته شده که رفت و آمد و تردد علاوه بر معلولین ،افراد عادی را نیز دچار مشکل می نماید که این جای تاسف است.

وی ،با اشاره به این که حمایت سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال معلولین مطلوب بوده است ،خاطر نشان ساخت:سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی و درمانی حمایت های خاصی از معلولین می نماید ،به طوری که بیش از ۶۰در صد هزینه های درمانی این افراد را پرداخت می کند.

حسنی به خودرو های مناسب سازی ویژه معلولین اشاره کرد و گفت :در سال های گذشته به  معلولین حواله ورود خودرو های مناسب سازی خارجی داده شد اما اخیرا این حواله ها را در یافت و مقرر شد در راستای حمایت از تولید داخلی ،حواله مناسب سازی خودرو های داخلی به آنان تعلق گیرد که تا کنون این امر محقق نشده است.

انتهای خبر/ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست