• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۰۹
  • شناسه خبر: 2729

کم توجهی مسئولین سبب بازتاب ضعیف خدمات مناسب سازی شهری شده است

پیام ملّت – رئیس کمیسیون مناسب سازی شهری شورای شهر زنجان گفت: برخی مسِولین طی سال های گذشته نسبت به مناسب سازی مبلمان شهری کم توجهی کرده اند که اگر این مسئله جدی گرفته می شد  ،امروزه خدمات انجام شده از سوی شهرداری ...

پیام ملّت رئیس کمیسیون مناسب سازی شهرimg09254639ی شورای شهر زنجان گفت: برخی مسِولین طی سال های گذشته نسبت به مناسب سازی مبلمان شهری کم توجهی کرده اند که اگر این مسئله جدی گرفته می شد  ،امروزه خدمات انجام شده از سوی شهرداری در این حوزه بیشتر نمود پیدا می کرد.

پریساشعبانی در گفتگو با خبرنگار پیام ملت به ضروریت مناسب سازی معابر شهری اشاره کردو افزود: سالهای گذشته ا تفاقات و خدمات مطلوبی طی ۲ سال اخیر درزمینه مناسب سازی شهری از سوی شهرداری انجام شده ،اما متاسفانه این فعالیتها به چشم نمی آید.

وی با بیان اینکه شهرداری از ابزارهای قانونی خود برای کنترل مناسب سازی شهری استفاده می کند ادامه داد: شهرداری زنجان در زمینه رعایت مناسب سازی شهری از صدور پروانه پایان کار برای آن تعداد از ساختمان ها و اماکن عمومی و معابری که استاندارهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری می نماید.

این عضو شورای شهر تاکید کرد:همه سازمان ها و شرکت های دولتی و عمومی موظف هستند در طراحی،تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی ،معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن ها برای معلولین همچون افراد عادی فراهم شود.

شعبانی تصریح کرد: تلاش زیادی برای حساسیت مدیران در زمینه مناسب سازی معابر عمومی شده است که خوشبختانه این کار تا حدودی موثر بوده اما کافی نمی باشد.

وی با اشاره به اینکه حدودا دو سال است این کمیسیون به عنوان اولین کمیسیون مناسب سازی در سطح کشور راه اندازی شده ،یاد آورشد: رعایت کردن مناسب سازی معلولین در پروژه های عمرانی،معابر و فضاهای شهری ،نصب ست های ورزشی ویژه این افراد در پارک ها و گویا نموندن چراغ راهنمایی سبزه میدان نیز ظرف چند روز آینده از فعالیت های این کمیسیون بشمار می آید .

این مقام مسئول از راه انداز یو آغاز فعالیت نخستین اتوبوس گویای شهر زنجان در مسیر انصاریه و مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس خبر داد.

شعبانی ادامه داد:تهیه و راه اندازی ون ویژه معلولین در دست اقدام بوده و مراحل اجرایی آن نیز طی شده که امیدواریم شرکت مربوطه طی دو ماه آینده این دستگاه راتحویل دهد.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر، اعتبار ویژه ای به کمیسیون، جهت مناسب سازی فضاهای شهری در نظر گرفته شده است ،گفت:هم اکنون طرح مناسب سازی شهری در اغلب پروژه های عمرانی ،پارک ها و پیاده رو ها رعایت میشود.

رئیس کمیسیون مناسب سازی فضاهای شهری به همکاری دستگاه های مرتبط در این زمینه اشاره کرد و افزود: این مسئله از سوی برخی دستگاه های مرتبط جدی گرفته شده است به طوری که برای مهندسین ناظر پروژه ها که باید اشرافیت کامل به این بحث داشته باشند ، کلاسهای ویژه ای برگزار میشود و گفتنی است بحث مناسب سازی در ایستگاه جدید راه اهن زنجان رعایت شده است.

شعبانی،به ضروریت مناسب سازی معابر وساختمان های اداری و مراکز در مانی برای عبور و مرور معلولان اشاره کرد و یاد آور شد:بسیاری از مشکلات در زمینه مناسب سازی به دلیل عدم آگاهی برخی افراد در این زمینه است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست