• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۴
  • شناسه خبر: 2785

تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده امری ضروری است

پیام ملت –یک عضو شورای شهر زنجان گفت:تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی امری ضروری است. اسماعیل دویران در جلسه ستاد بازآفرینی توسعه پایدار شهرستان زنجان افزود:با برنامه ریزی های معمو ...

پیام ملتیک عضو شورای شهر زنجان گفت:تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی امری ضروری است.

اسماعیل دویران در جلسه ستاد بازآفرینی توسعه پایدار شهرستان زنجان افزود:با برنامه ریزی های معمول شهری تنها نمی توان برای بافت فرسوده و سکونت های غیر رسمی کاری از پیش برد ،بلکه بایدبرای این موضوع پروژه های محرک توسعه ای تعریف شود.

وی با بیان اینکه،چهار نوع سکونتگاه و اسکان غیررسمی تعریف شده که مطالعات در شهرستان زنجان این مناطق را به هفت منطقه تقسیم‌بندی کرده است ادامه داد: سکونت های غیر رسمی شهری در ۴ حوزه،سکونت های ثبت شده و در حال گسترش،سکونت های در حال تفکیک،سکونت های غیر رسمی در حال گسترش و برخی سکونت ها ی در حال شکل گیری تعریف شده است.

این عضو شورای شهر یادآور شد: عوارض صدور پروانه ساختمانی در سکونتگاه‌های غیررسمی ۱۰۰ درصد بود که با موافقت شهرداری برخی از عوارض ساختمان‌سازی به ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

دویران ،افزود:دریکی از سکونتگاه‌های زنجان تا سال ۹۲ برای جمعیت ۴۵ هزار نفری ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه  اعتبار این منطقه در حال حاضر به ۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی به عدم تخصیص اعتبار به منطقه اسلام‌آباد و خاندره زنجان در سالهای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: به این مناطق نیز پس از سال ۹۲ بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تعلق گرفته است.

این عضو شورای شهر،سرانه فضای سبز در منطقه نجف‌آباد و اسلام‌آباد را به ترتیب ۰.۴ و ۰.۵ متر برشمرد و ادامه داد:برای جبران این کمبودها دو پروژه تعریف شده و هم اکنون نیز پارک بانوان غرب زنجان با بیش از ۳۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد که امیدواریم بتوانیم با انجام چنین پروژههای برخی از مشکلات را در این مناطق حل نماییم.

دویران در پایان سخنان خود با بیان اینکه ،باید سکونتگاههای غیررسمی نیز مشمول دریافت وامهای کم‌بهره شوند ، تاکید کرد: در  صورت اعمال این موضوع ، می توان در زمینه تحرک نوسازی این مناطق موثر عمل نمود.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست