• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۴
  • شناسه خبر: 2789

همراهی اقشار مختلف جامعه در مبارزه با موادمخدر ضروری است

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: توجه به نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در توسعه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از مصرف موادمخدر اساسی ترین راهکار مبارزه همه جانبه با این معضل اجتماعی است . به گزارش روابط عمومی استانداری ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: توجه به نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در توسعه آموزش‌های همگانی و 82325391-71206762پیشگیری از مصرف موادمخدر اساسی ترین راهکار مبارزه همه جانبه با این معضل اجتماعی است .

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر، با اشاره به اثربخشی و کارآمدی سازمان‌های مردم‌نهاد در جلب مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در عصر کنونی، توسعه و پیشرفت جوامع مستلزم فراهم کردن زمینه مشارکت خلاق و سازمان‌یافته مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، بسترسازی و هموار کردن مسیر حضور فعالانه سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی را لازمه توسعه و پیشرفت جامعه و ارتقاء فرهنگ مشارکت اجتماعی اقشار و گروه‌های مختلف مردم دانست.
وی افزود: جهت تحقق مشارکت همگانی و همه جانبه مردم، توجه به حوزه‌های مختلف همانند آموزش همگانی جامعه، اطلاع رسانی مناسب و موثر به جامعه، بهره گیری از پتانسیل های رسانه های جمعی، استفاده از توانمندی های دینی و مذهبی، توجه به توان بسیار بالای خیران و گروه‌های مرجع، الگوهای موثر اجتماعی، هنری، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و علمی ضروری است.
استاندار زنجان با بیان اینکه زیبنده جامعه اسلامی نیست که شاهد سقوط فرزندان خود به دام اعتیاد باشد، یادآور شد: نهادهای مذهبی و مردمی باید آگاه سازی جامعه را برای مصون ماندن از خطرات اعتیاد در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر را سیاست اصلی و محوری ستاد‌های مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: حضور سازمان‌های مردم‌نهاد تضمین کننده این رویکرد خواهد بود و در این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر و شوراهای هماهنگی استان‌ها تمام توان خود را به کار گرفته اند تا هدف حضور گسترده و فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی امکان‌پذیر شود.
درویش امیری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در انجام اقدامات جهادی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و رهایی آسیب دیدگان از مضرات اعتیاد، انجام امور عادی کفایت نمی کند، بلکه باید بصورت فرابخشی و با بهره گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جامعه و مشارکت عمومی، اقدامات موثری در این حوزه صورت پذیرد.
مقام عالی استان برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان سازی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر را فرصت مناسبی برای هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد در جهت اجتماعی‌کردن امر مبارزه با مواد مخدر و چگونگی استفاده از ظرفیت های بزرگ مردمی دانست و یادآور شد: همدلی و همسویی آحاد مختلف جامعه ضرورت اصلی و مهم در موفقیت امر مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد به شمار می رود.

انتهای پیام /ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست