• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۶
  • شناسه خبر: 2830

کارشکنی در بروکراسی دولتی در فعالیتهای دانشگاهی یکسان نیست

پیام ملت –دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: متاسفانه کارشکنی در بروکراسی دولتی در مسیر فعالیتهای دانشگاهی یکسان نیست که این را می توان از محدودیتهای متفاوت اعمال شده بر دانشگاه های مختلف دریافت نم ...

پیام ملتدبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: متاسفانه کارشکنی در بروکراسی دولتی در مسیر فعالیتهای دانشگاهی یکسان نیست که این را می توان از محدودیتهای متفاوت اعمال شده بر دانشگاه های مختلف دریافت نمود .pr_sardarb921114

حامد فرج زاده در گفتگو با خبرنگار  پیام ملت افزود :نگرش مسولین دانشگاهی نسبت به نوع فعالیت ها یکسان نیست و تبع آن رویکردی هم که با در مواجهه با آن اتخاذ میکنند یکسان نخواهد بود

وی با بیان اینکه ،. دانشگاههایی که عموم مسولین آن نگرش مثبت به فعالیتهای دانشجویی دارند فضای بهتری نسبت به سایر دانشگاه ها برای فعالیت دانشجویان خود ایجاد کرده اند ادامه داد: القای اتمسفر امنیتی به فضای دانشگاه موجب می شود که دانشجو در بسیاری از حوزه هایی که می تواند مثمر ثمر واقع شود ورود نکند.

این فعال سیاسی ،تصریح کرد : در برخی موارد حساسیتهای خاصی که در جامعه ما بر روی مسایل مربوط به زنان وجود دارد موجب شده تا فعالیتهای مربوط با این حوزه مغفول بماند و به تبع آن آسیب های مربوطه نیز تشدید شود به طور مثال دختران دانشجو از بسیاری از مهارت هایی اجتماعی که آنان را در برابر آسیب های اجتماعی مصون میدارد محروم شده اند.

فرج زاده ،اظهار داشت: دانشگاه به خودی خود پتانسیل بسیار بالایی برای فعالیتهای سیاسی و فرهنگی واجتماعی دارد و به شرط فراهم شدن شرایط دانشجو میتواند از این پتانسیل بهره مند شود. خواه ناخواه دانشجویان نسل آینده مدیران و مسولان این کشورند و دوران چند ساله دانشگاهی بهترین فرصت برای دانشجوست تا با فعالیتهای تشکیلاتی، جریانات سیاسی و فعالیتهای فرهنگی آشنا شده ونقش خود را در فعالیتهایی از این جنس در جامعه پیدا کند.

این دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان،با تاکید بر این که فعالیت دانشجویی اساسا بر اساس مطالبه گری شکل میگیرد ادامه داد: در عصر مدرن سرآغاز هر تحول اجتماعی با شناخت بهتر و یا بازتعریف حقوق و وظایف یک فرد یا یک نهاد اجتماعی در برار یک نهاد اجتماعی دیگر شکل میگیرد و این موجب تغییر موازنه قوا بین طرفین خواهد شد که ممکن است همراه با منازعات اجتماعی نیز باشد و نقش دانشگاهیان ایران در ورود به مدرنیته و معرفی این حقوق یا بازتعریف آن برای جامعه بسیار پررنگ بوده است

وی یاد آور شد : جنبش های دانشجویی ایران زمانی به وقوع پیوسته که دانشگاهیان خود را در یک سوی این تغییر موازنه قوا دیده اند.

این دانشجوی فعال سیاسی،در پاسخ به این سوال که با اصل جنبش ومطالبه گری چه اقدامات عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی حاصل شده ،گفت: . اگر بخواهیم خوش بینانه درباره متولیان اقتصاد مقاومتی قضاوت کنیم باید بگوییم تخصص اقتصادی ندارند عصر فعلی عصر اقتصاد مقاومتی نیست عصر بازار آزاد و جذب سرمایه است.

فرج زاده با تاکید بر اینکه ،در حال حاضر اقتصاد جهانی مشکل سرمایه ندارد که بخواهیم با اقتصاد مقاومتی از دست رفتن آن را متوقف کنیم خاطر نشان ساخت: کافیست با بهبود روابط خارجه و جذب اعتماد جهانی سایه نگاه امنیتی جهان را از روی اقتصاد کشور برداریم.

وی ادامه داد: جغرافیای ایران پتانسیل جذب سرمایه های فراونی دارد به شرطی که جهان نگاه امنیتی به ایران نداشته باشدو نگاه منتقدانه دانشگاهیان به اقتصاد مقاومتی موجب شده گفتمانی برای اقتصاد مقاومتی در جریانات دانشگاهی شکل نگیرد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه جنبش به لحاظ جامعه شناختی، به تحرکات جمعی که در برهه ای خاص برای ایجاد یک تغییر و تحول در جامعه است ،گفته می شود ، افزود: می توان گفت این مسئله برای، پیشگیری از تغییری که به باورشان برای جامعه مضربوده نیز به وجود می آیدومعمولا نیزاین امر همراه با تقابل با نهادهای اجتماعی است که با این حساب نمی توان فعالیتهای مستمر دانشجویی فعلی را جنبش نامید.

فرج زاده به وضعیت فعالیتهای دانشجویی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:فعالیتهای دانشجویی در ایران همیشه فراز و نشیب های فراوان به خود دیده و هیچگاه حوادث و رخدادهای سیاسی داخل و خارج از کشور بی تاثیر به فضای فعالیتهای دانشگاه نبوده است.

وی ادامه داد:تلاش دولت قبل برای تک صدایی در کشور و نشنیده شدن صدای منتقدان و دگراندیشان باعث ایجاد یاس و ناامیدی در دانشگاه شده و فعالیتهای دانشجویی به حالت تعطیلی کامل درآمده بود که.با روی کار آمدن دولت فعلی فضا به نسبت بهتر شده و تشکل های اسلامی دانشجویی فرصتی دوباره برای فعالیت پیدا کرده اند .

این فعال سیاسی با ابراز تاسف از اینکه ، از سوی برخی جریاناتی که گفتمان آن ها در برابر گفتمان دانشگاه توان قد علم کردن ندارد،سنگ اندازی ها و مانع تراشی هایی وجود دارد،اظهار داشت :در اتحادیه های دانشجویی جریانات خاص به راحتی شکل میگیرند و مجوز فعالیت برایشان صادر می شود اما تشکل هایی که اتفاقا پرجمعیت ترند چون سعی در به چالش کشیدن سیاستهای اسیب زا در کشور دارند با مانع تراشی مواجه می شوند.

انتهای خبر/ع

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست