• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۸
  • شناسه خبر: 2851

تقویت سازمانهای مردم نهاد از شیوه های تحقق مردم سالاری دینی است

پیام ملت–معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان گفت: تقویت سازمانهای مردم نهاد، از شیوه های تحقق مردم سالاری دینی است و افزایش تعداد این تشکل‌ها از اهداف دولت است. به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنج ...

پیام ملتمعاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان گفت: تقویت سازمانهای مردم نهاد، از شیوه های تحقق مردم سالاری دینی است و افزایش تعداد این تشکل‌ها از 82337597-71230552اهداف دولت است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، سید بیوک موسوی در چهارمین جلسه هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد افزود : سازمانهای مردم نهاد چون به اتکا اراده مردمی تشکیل می شوند، از موثرترین شیوه ها برای تحقق نظام مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ما محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه حفظ سرمایه‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف دولت محسوب می‌شود، اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله این سرمایه‌ها به شمار می‌روند که اگر مشارکت فعال آنها نباشد، ارتباط دولت و ملت به راحتی مقدور نخواهد بود.
موسوی به نقش حمایتی و نظارتی دولت در حوزه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و گفت: علاوه بر توجه به میزان کیفیت سازمان‌های مردم نهاد، باید به کمیت آنها نیز توجه کنیم چرا که افزایش تعداد تشکل‌ها از اهداف دولت و از عوامل رشد یک جامعه به شمار می آید.
وی افزود: سازمان‌های دولتی باید از نظرات فنی و تخصصی از سازمان‌های مردم‌نهاد که نگاه مردمی دارند، استفاده نمایند تا بر اساس گزارش های کارشناسی، تصمیم های بهتری را در هر زمینه اتخاذ کنند.
موسوی با تاکید بر ایجاد، گسترش و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم، گفت: دولت پاسخ گو، نیاز به نهاد های پرسشگر دارد و دغدغه دولت یازدهم استفاده حداکثری از توان و مشارکت مردم بوده و بارها تجربه کرده‌ است که اگر مردم در کنار مسئولان نباشند، هیچ فعالیتی به نتیجه نمی‌رسد.
وی غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی بودن را سه اصل سازمانهای مردم نهاد عنوان و تصریح کرد: اولین انتظار ما از سازمان‌های مردم‌نهاد، ارائه کمک فکری به مسئولان اجرایی است، چرا که توسعه پایدار مفهومی بالاتر از امور اجرایی و عمرانی دارد و در حوزه‌هایی مانند فرهنگی و اجتماعی نیاز به مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد بیشتر احساس می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار با بیان این که تاکنون از بین ۲۶۰ سمن فعال استان، مشکل یا مورد خاصی گزارش نشده است، افزود: نظارت بر عملکرد موسسه های خیریه باید با جدیت بیشتری انجام شود چرا که این موسسه ها از باور و اعتقادات دینی مردم بهره می گیرند و به هیچ وجه نباید بر اعتماد کامل مردم به دین و نظام اسلامی خدشه وارد شود.
برگزاری نمایشگاه توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد در دی ماه سال جاری، تشکیل خانه سازمانهای مردم نهاد، بررسی روند تاسیس شبکه های مردم نهاد و بررسی اهدا ملزومات اداری مستعمل از سوی اداره ها به سمن ها از جمله مهمترین موارد مطروحه این جلسه بود.

انتهای پیام /ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست