• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۱۸
  • شناسه خبر: 2848

تولید دانش و اقتصاد دانش بنیان از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: تولید دانش و اقتصاد دانش بنیان از مهمترین محورهای ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرارگرفته و به آن توجه ویژه ای شده است. اسدالله درویش امیری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در بی ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: تولید دانش و اقتصاد دانش بنیان از مهمترین محورهای ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرارگرفته و به آن توجه ویژه ای darvish-amiriشده است.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در بیان شعارهای هر سال به موضوع تولید دانش و توجه به فناوری های نوین، توجه ویژه داشته اند،افزود: رهبر معظم انقلاب بر ارتقای جایگاه پژوهش و خدمات دانش بنیان تاکید فراوان دارند .

وی، خاطر نشان کرد: مواردی چون بسترسازی تجاری یافته‌های پژوهش و فناوری، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی، طرح نیازها و ثبت سفارشات تحقیقاتی،بهره‌گیری از ایده‌های نو و یاری رساندن به شرکت‌های دانش‌بنیان از دستاوردهای پژوهشی، از اقداماتی است که مورد اهتمام جدی دولت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

استاندار زنجان با اشاره به هفته پژوهش تصریح کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای ارتقای جایگاه پژوهش و نهادینه کردن این موضوع در جامعه است.

درویش امیری ادامه داد: در کنار فرهنگ سازی برای تقویت پژوهش، باید نسبت به بهره گیری از اصلی پژوهشگران اهتمام جدی داشت.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فرهنگی بسیاری در کشور انجام شده است، اما کافی نیست، اضافه کرد: امروز آمار دانشجویان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران با سال های پیش از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

استاندار زنجان تاکید کرد: روحانیون و بزرگان کشور و انقلاب اسلامی در آن زمان با تفکر شیعی و ناب اسلامی خود با دانشگاهیان ارتباط برقرار کرده و اسلام را در دانشگاه ترویج دادند.

درویش امیری تصریح کرد: در جامعه امروز نیز باید این مدل برخورد با دانشگاهیان انتخاب شود و  انصاف نیست که این مدل کنار گذاشته شده و سراغ مدل‌های دیگری رفته و با دانشگاهیان تکفیرانه سخن زده شود.

وی با بیان اینکه برای رشد در دانش نیازمند سپری شدن زمان هستیم،افزود: تاریخ ثابت کرده است که اگر این مدت سپری نشود، نمی توان به تولید دانش دست یافت، گرچه برخی افراد به شکل پراکنده نسبت به تولید دانش اقدام کرده اند اما به خاطر فراهم نشدن زمینه تاریخی، تلاش آنان ثمر بخش نبوده است.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست