• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۱
  • شناسه خبر: 2914

۱۷هزار سالمند تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره)استان زنجان

پیام ملت –مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت:۱۷ هزار سالمند در استان تحت پوشش  کمیته امدادامام خمینی می باشد که می توان گفت این نهاد جامعه وسیعی از افراد نیازمند را تحت پوشش خود قرار داده است . هدای ...

پیام ملتمدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت:۱۷ هزار سالمند در استان تحت پوشش  کمیته امدادامام خمینی می باشد که می توان گفت این نهاد جامعه وسیعی از افراد نیازمند را تحت پوشش خود قرار داده است .komite2

هدایت صفری در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر اظهار داشت: بیش از ۴۳ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد زنجان هستند که از این تعداد ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار و ۱۷ هزار سالمند هستند.

وی با بیان اینکه نیازهای خانواده‌ها بسیار است و ارائه خدمات بهتر به مددجویان نیازمند همراهی بیش از پیش خیران است، تصریح کرد: پرداخت زکات یکی از راه‎های مشارکت شهروندان در رفع نیازهای افراد بی بضاعت است که دهیاران و شوراهای اسلامی نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ پرداخت زکات می‎توانند عهده‎دار باشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره استفاده بیشتر از ظرفیت‎های استان در این بخش، تاکید کرد:  با ابلاغ مقام معظم رهبری، زکات به عنوان یکی از مغفول‌ترین ضروریات جامعه احیا شده و حرکت‌‎های خوبی در این بخش انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: از آغاز سال جاری تا کنون ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است، که  ظرفیت استان بیش از مبلغ اعلام شده است و بالفعل کردن آن نیازمند اقدامات جهادی است.

صفری تبلیغ و اطلاع‌رسانی در افزایش مشارکت‌های مردمی را خواستار شد و ابراز کرد: ضرورت دارد دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان مدیران اسلامی در روستاها علاوه بر اقدامات عمرانی در زمینه ترویج سبک زندگی دینی نیز تلاش کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با تاکید بر معرفی زکات به عنوان یک گفتمان در اقتصاد مقاومتی افزود: روحانیون و صدا و سیمای در بحث فرهنگ سازی بسیار موثر هستند و همکاری آنها موجب مشارکت بیش از پیش مودیان خواهد شد.
این مقام مسئول عنوان کرد:  تجمیع زکات و انجام کار تیمی در این بخش، برجسته سازی آثار و برکات زکات در جامعه و ارائه بسته های تشویقی ازطریق جهادکشاورزی به مودیان زکات از عواملی است که موجب مشارکت بیشتر مردم می‎شود.
وی خاطر نشان ساخت : میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان ابهر تاکنون ۳۸۲میلیون تومان است که سهم نیازمندان از این مبلغ ۷۸میلیون تومان بوده است که باید ظرفیت بیشتری برای این امر اختصاص یابد.

انتهای خبر/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست