• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۲
  • شناسه خبر: 2932

دهیاران خط مقدم ارتباط روستائیان با مسئولین هستند

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: دهیاران به عنوان خط مقدم و بزرگترین شبکه ارتباطی مردم روستا با مسئولین می باشند. درویش امیری با اشاره به نقش مهم دهیاران و روستاییان در توسعه روستا، افزود: توسعه پایدار روستایی اگر با م ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: دهیاران به عنوان خط مقدم و بزرگترین شبکه ارتباطی مردم روستا با مسئولین می باشند.

درویش امیری با اشاره به نقش مهم دهیاران و روستاییان در توسعه روستا، افزود: توسعه پایدار روستایی اگر با مشارکت روستاییان و دهیاران همراه نباشد فاقد ارزش خواهد بود.

وی در خصوص تعامل دهیاران با مردم ، تاکید کرد:دهیاران باید مدیریت روستا را بر عهده بگیرند و چون از جنس خود مر82325391-71206762دم روستا هستند میتوانند با مردم ارتباطی دو جانبه برقرار کنند.

استاندار زنجان با اشاره به نظارت هایی که بر عملکردهای دهیاران وجود دارد، تصریح کرد: دهیاری ها تحت نظارت فرمانداران، بخشداران و شورای اسلامی  می باشند.

وی به عملکردهای تاثیرگذار دهیاران اشاره کرد و گفت: امروزه با عملکردهای شایسته و درست  دهیاری ها میتوان در جهت توسعه پایدار روستا گام های موثر برداشت.

استاندار زنجان در خصوص وظایف دهیاران ابراز داشت: ۳۵ درصد از وظایف دهیاران اجرایی است که طبق دستورالعمل ۴۸ بندی که وظایف آنها را مشخص کرده ، ۱۸ بند آن مربوط به تعامل با دیگران و دستگاه های اجرایی می باشد.

درویش امیری ۱۰ درصد از این وظایف را اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: به جهت اینکه دولت تریبونی برای دهیاران ندارد میتوان برای اطلاع رسانی آنان بیش از ۱۰ درصد را در نظر گرفت.

وی  با اشاره به ۶۳۲ روستا در استان زنجان، تصریح کرد: ۶۲۳ دهیار و سفیر دولت در روستاها حضور دارند.

استاندار زنجان یاد آور شد: ۴۰۹ نفر از دهیاران دارای مدرک دیپلم و ۲۰۸ نفردارای مدرک بالای دیپلم می باشند که این نشان دهنده افزایش سطح رشد و آگاهی در روستاها می باشد.

درویش امیری ادامه داد: ۷۱ دهیار نیز از بانوان هستند.

وی تاکید کرد: تولیدگرایی در روستاها به ویژه در روستاهای مولد باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

استاندار زنجان  به بحران آب در کشور و استان اشاره عنوان کرد: مسئولان بخش مرتبط با روستاها با برقراری ارتباط و آگاه سازی مردم به خوبی می توانند در مصرف آب کشاورزی تاثیر گذاشته و موجب کاهش مصرف آب های زیزمینی شوند.

درویش امیری ادامه داد: از منابع آبهای زیرزمینی بیش از حد مجاز استفاده میکنیم و همچنین ۷ هزار و ۵۰۰ چاه غیرمجاز در حال برداشت از سفره های زیرزمینی هستند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست