• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۲۹
  • شناسه خبر: 3042

آموزش،اساس توسعه پایدار در هر کشوری است

پیام ملت–دبیر کل کمیسیون یونسکو گفت: سند آموزشی ۲۰۳۰ در راستای اجرای نقشه راه توسعه پایدار رونمایی شده است که میتواند گام مهمی در توسعه پایدار باشد. سعد الله نصیری قیداری در آئین افتتاح مدرسه کسب و کار صوفی، افزود: ...

پیام ملتدبیر کل کمیسیون یونسکو گفت: سند آموزشی ۲۰۳۰ در راستای اجرای نقشه راه توسعه پایدار رونمایی شده است که میتواند گام مهمی 13950928001383_test_photohدر توسعه پایدار باشد.

سعد الله نصیری قیداری در آئین افتتاح مدرسه کسب و کار صوفی، افزود: ۱۷ هدف مهم در چارچوب‌های عمل جهانی توسعه پایدار سازمان ملل تدوین شده که مبارزه با فقر، آموزش فراگیر، باکیفیت و مادام‌العمر از مهمترین اهدف آن است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل در این سند بر آموزش فراگیر و با کیفیت و مادام‌العمر تاکید دارد، خاطر نشان کرد: این آموزه‌ها سال‌ها پیش در قرآن کریم گفته شده اما ما نسبت به اصل آموزش بی‌توجه بوده‌ایم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به اینکه آموزش از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تفاوت های بسیاری دارد گفت: در حال حاضر تکالیف آموزشی گسترده‌تر شده و بر اساس تجربیات جدید به دست آمده است و تا ۱۵ سال آینده با توجه به به تجربیات جدید متفاوت تر خواهد شد.

نصیری قیداری با بیان اینکه آموزش در اولویت همه کشورهای جهان قرار دارد، اظهار کرد: تحول در دنیا طی چند سال گذشته پیچیده شده و محافظت از میراث ملی و ذخایری چون آب و … نیاز به آموزش و پژوهش دارد.

وی با اشاره به اینکه تفاوت انسان با سایر مخلوقات در پژوهش است، آموزش را پایه نوآوری، شکوفایی و اختراع خواند و گفت: در یونسکو بر آموزش‌های اجتماعی، کارآفرینی، شهروندی، توسعه پایدار، ارتقای مهارت و اشتغال تأکید شده است.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند که امسال این شرکت‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند که پیش‌بینی می‌شود درآمد آنها تا پایان سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان برسد.

نصیری قیداری با اشاره به اینکه با فعایت شرکت دانش‌بنیان ۳۰ هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شده است، ابراز کرد: این شرکت‌ها ۱۵۰ میلیون دلار صادارت داشتند.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست