• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 3061

طی ۸ ماه گذشته،۱۳۶ میلیون دلار صادرات داشته ایم

پیام ملت –استاندار زنجان گفت: طی ۸ ماه گذشته،۱۳۶ میلیون دلار صادرات داشته ایم،که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ میلیون دلار بوده است. اسدالله درویش امیری در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرت استان زنجان اظه ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: طی ۸ ماه گذimagesشته،۱۳۶ میلیون دلار صادرات داشته ایم،که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ میلیون دلار بوده است.

اسدالله درویش امیری در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرت استان زنجان اظهار داشت:پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ،سهم صادرات استان به ۳۳۰میلیون دلار برسد .

وی با بیان اینکه ،صادرات و شناسایی بازار هدف و مقصد خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است،یادآور شد:از هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی در سطح استان ،۸۰ واحد تولیدی به ۳۳ کشورخارجی  محصولات خود را صادر می کنند.

استاندار زنجان تصریح کردد:در حال حاظراغلب واردات استان از  ۳۷ کشور خارجی تنها در زمینه تامین مواد اولیه یا ماشین آلات است و به هیچ عنوان کالای مصرفی وارد استان نمی شود.

درویش امیری ادامه داد:سهم واردات استان زنجان ازکل کشور ۵/۰ درصد و سهم صادرات نیز ۸۴/۰ در صد می باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ،صادر کنندگان باید راه ورود به بازارهای هدف و مقصد صادرات را در استان شناسایی نمایند ،گفت:بخش خصوصی صادر کنندگان باید بازار هدف و بازارهای مقصد خارجی را حفظ نموده ودر صورت مشاهده عدم مناسب تولیدات و محصولات نسبت به گذشته باید محصولات جایگزین را در سطح استان شناسایی نماییم تا بازار های هدف را از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه ،در زمینه فعال کردن صادرات ،باید در مرحله نخست به تامین  نیاز های داخلی توجه شود ،خاطر نشان ساخت:متاسفانه صادرات بخش کشاورزی قابل قبول نیست و نباید با صادرات محصولات کشاورزی به نیاز های داخلی لطمه ای وارد شود و باید محصولات کشاورزی پس از تنظیمات بازار داخلی به سایر کشورها صادر شود.

استاندارزنجان یاد آور شد:یرای دسترسی به بازار های خارجی و رونق گرفتن صادرات در حوزه غیر نفتی مشارکت دستگا های اجرایی در زمینه برگزاری نمایشگا های تجاری و صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

درویش امیری به نبود اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این اتحادیه به سرعت بخشی به روند صادرات محصولات کشاورزی پس از تنظیم بازار و تامین نیازکمک خواهد نمود.

وی افزود: محصولات کشاورزی در این استان بیش از ۲.۵ برابر نیاز آن تولید می شود که می توان محصولات مازاد را پس از تنظیم بازار صادر کرد.

انتهای خبر/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست