• تاریخ: ۱۳۹۵-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 3057

وضعیت صادرات استان زنجان مطلوب نیست

پیام ملت–رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: کیفیت و وضعیت صادرات استان زنجان رضایت بخش نیست و علیرغم محدودیت ها و مشکلات بازرگانی برون مرزی نسبت به سال های گذشته عملکرد قابل قبولیدیده نشده ا ...

پیام ملترئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: کیفیت و وضعیت صادرات استان زنجان رضایت بخش نیست و علیرغم indexمحدودیت ها و مشکلات بازرگانی برون مرزی نسبت به سال های گذشته عملکرد قابل قبولیدیده نشده است.

غلامحسین جمیلی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت افزود: در طی سال های اخیر وضعیت مناسب و ایده آلی را در این حوزه تجربه نکردیم و واحدها پیشرفت چشمگیری در این رابطه نداشته اند.

وی، ادامه داد: فعالیت ضعیف افراد در قالب فعالیت های تخصصی بازرگانی سبب کاهش و محدودیت کشورهای مقصد، کالاهای صادراتی و تنوع افراد در این حوزه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به حضور بانوان در صادرات استان تصریح کرد: جامعه بانوان نقش کمرنگی دارند که علت اصلی آن تمایلات ضعیف این قشر در حوزه صادرات است.

جمیلی یاد آور شد: مجوز انجمن شورای بانوان تاجر استان زنجان از سوی اتاق بازرگانی کشور صادر شد ولی به علت استقبال کم بانوان به طور جدی فعالیت خود را آغاز نکرده است.

وی در خصوص حمایت های دولت از حوزه صادرات عنوان کرد: در بحث حمایت نسبت به سال های گذشته تفاوت جدی و محسوسی وجود نداشته است و عملا حمایت جدی در این سال ها اتفاق نیافتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در این حوزه اشاره کرد و گفت: : اقتصاد مقاومتی در راستای توانمند سازی بیشتر بخش خصوصی بوده است اما این بخش هنوز نتوانسته است این آمادگی را نشان دهد.

جمیلی یاد آور شد: مقوله صادرات استان فارغ از بعد ملی نیست و بخش عمده ای از کارهای ما از تصمیم های کشوری تاثیر می پذیرد.

وی تاکید کرد: میانگین عملکرد استان زنجان با سایر استان های دیگر در راستای اقتصاد مقاومتی بسیار نزدیک به هم است و میتوان گفت رتبه بندی استان زنجان در میانگین کشوری میانگین حدواسط است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه صادرات کل کشور هنوز نتوانسته از تمامی ظرفیت های خود استفاده کند، ابراز داشت: حوزه صادرات هنوز نتوانسته است آنچه را که در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی شکل گرفته جاری کند .

جمیلی خاطر نشان کرد: باید در بدنه کارشناسی دستگاه های مرتبط و اجرایی یک بازنگری در الگوها را داشته باشیم، اگر نتوانیم این تغییر نگرش را ایجاد کنیم حاصل موفقیت های چشمگیری در این حوزه نمیتوانیم باشیم.

وی، تصریح کرد: بخش عمده ای از مشکلات ناشی از ناتوانی خود صادرکنندگان و عدم علاقه مندی به این کار استو تا زمانی که مطالبه نکنیم حمایت های دولت نمیتواند تاثیر گذار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ادامه داد: فعالین حوزه صادرات باید به طوری جدی مطالبه و برخورد کنند و به دولت انعکاس دهند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست