• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۱
  • شناسه خبر: 3018

حرکت خزنده ای شکل گرفته تا دانشگاه آزاد اسلامی را به ورطه سقوط بکشاند

پیام ملّت – ادغام آزمون دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی طی سال جاری و ورود دیوان عدالت اداری به این مناقشه و اظهارات موافقان و مخالفان پیرامون سیاست جدید مجلس و وزارت علوم مورد اعتراض بخش هایی از دانشگاهیان شده است ...

پیام ملّت ادغام آزمون دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی طی سال جاری و ورود دیوان عدالت اداری به این مناقشه و اظهارات موافقان و مخالفان پیرامون سیاست جدید مجلس و وزارت علوم مورد اعتراض بخش هایی از دانشگاهیان شده است علی اکبر شیوخی یکی از فعالان رسانه ای و دانشگاهی با ارسال نامه ای به وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به اجرایی شدن سیاست ادغام آزمون و دخالت دولت در امور اجرایی نهادهای غیردولتی اعتراض کرد و این سیاست را مغایر نص صریح اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران و در تقابل با نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد متن نامه را می خوانید :

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمد فرهادی

وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری

بااهداء سلام و آرزوی توفیق

آموزش عالی ایران از دیرباز چون کودکی یتیم زانوی غم بغل گرفته و چشم انتظار یاری دولت ها بوده است . با طلوع پرفروغ انقلاب اسلامی و تحولات دوران انقلاب و سالهای پرالتهاب جنگ با تدبیر و حمایت خردمندانه و دوراندیشانه حضرت امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت تابلکه التهاب و عطش جوانان جویای علم و دانش را بدون تکیه بر منابع محدود دولت فرو بنشاند .

بیاد بیاوریم روزهایی را که جوانان طالب علم و دانش برای ورود به دانشگاه ها چه رنج ها و مشقت هایی را تحمل کردند . بیاد بیاوریم خانواده های داوطلبان چه مصائبی را تحمل کردند تا فرزندانشان وارد عرصه دانشگاه شوند . بیاد بیاوریم چه جوانانی برای عبور از سدهای آهنین کنکور اقدام به خودکشی کردند . بیاد دارم جوان ۱۸ ساله ای که نتوانست در مقطع کاردانی وارد دانشگاه شود و خود را در اتاق کوچکش حلق آویز کرد تا سندی بر رنجوری جامعه ما در عرصه دانشگاه باشد و البته چنین سرنوشتی برای دهها و صدها و بلکه هزاران جوان این کشور رقم خورده است .

دانشگاه ایران عصرما ، دوران پرفراز و نشیبی را طی کرده و بر بستری از حیات و ممات قرار گرفته و هرکس و هر دولتی به فراخور توان خویش ، شلاق و تازیانه بی اعتمادی بر تن نحیف آن زده است . جامعه ایرانی به دولت و دولت مرکز بودن عادت کرده اند و در وادی این عادت زشت بوده که درماندگی و اسیصال بخش های بزرگی از جامعه را فراگرفته است و همه دست دعا به آستان دولت ها برمی دارند !!! و بارانی بر زمین نمی بارد !!! .

حکایت دانشگاه آن زمان دردآورتر است که دولتی نباشد و بخواهد در برابر ارباب خودنمایی کنند و فرجام این دانشگاه ، برجام فنا و نابودی است .

جناب وزیر%d9%81%d8%b1%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c4

دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود ۱۰۰ هزار کارمند و هیات علمی طی سالهای گذشته مورد غضب دولت و مجلسی قرار گرفت که پاشنه آشیل توفیقات خویش را در نابود کردن دیگران از دانشگاه آزاد اسلامی می دیدند و به تعبیری ، اثبات خویش را در نفی دیگران جستجو می کردند و برای طراحی و اجرای سناریویشان اقدام به دکه های علم ودانش !!! کردند . دکه های دانشگاهی که نه کارمند دارد و نه ساختمان و هیات علمی و نه تجهیزات و امکانات ، بلکه دانشگاه هایی کاغذی با هدف نابودی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس کردند تا از این روزنه بلکه مخالفان فرضی شان را نابود کنند!!! و همان حکایت به خاطر یک دستمال حاضرشدند قیصریه ای را به کام آتش فرو ببرند .

جناب دکتر فرهادی

در خرداد ۱۳۹۲ ملت بزرگ ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی برای رهایی از جماعتی کوته نظر و نزدیک بین به جناب دکتر روحانی رای دادند تا بخشی از آب رفته به جوی برگردد !.

مردم و دانشگاهیان و خصوصا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به آقای روحانی رای داده اند تا در گذر همین رای و نظر کشور را از تنش ها و تشنج های سیاسی و فکری رها کنند .

چنانکه جنابعالی نیز مستحضرید اوضاع آموزش عالی کشور چندان سازمان و سامان مطلوبی ندارد اگر از اوضاع اقتصاد آشفته تر نباشد به حتم بهتر نخواهد بود .

اگر گذری بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دولت قبل در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشید و خاطرات تلخ آن را در ذهن خویش مرور کنید نیک قضاوت خواهید کرد تصمیمات شورا غالبا سیاسی بود تا فرهنگی . اگر حمایت صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن مقطع تاریخی مشمول حال دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش عالی نمی شد معلوم نبود چه سرنوشتی برای این دانشگاه و دانشگاهیان رقم می خورد .

تصمیم مجلس در ساماندهی سنجش و پذیرش به نظر می رسد از حب علی نیست و گمان افزون دارد از بغض معاویه باشد و نتیجه چنین تصمیماتی وخیم تر کردن اوضاع آموزش عالی کشور خواهد بود . اما چه کنیم و به کجا پناه بریم در این ملک گویا تا بحرانی پیش نیاید خفته را نمی توان بیدار کرد ! .

ادغام آزمون دانشگاههای دولتی و غیر دولتی نیز با همان پیش فرض ها در مسیری مشابه قرار دارد و کدام انسان منصف می پذیرد امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را با دانشگاههای پیام نور ، غیر انتفاعی و غیر دولتی مقایسه نماید .

گمان می رود حرکت کند و خزنده ای در  بخش هایی از قدرت شکل گرفته تا دانشگاه آزاد اسلامی را به ورطه سقوط و نابودی بکشاند و با این اقدام رویای صدها هزار طالب علم و دهها هزار کارمند و هیات علمی این دانشگاه در نیل به قله های سربلندی را ناکام بگذارند .

توافق کاغذی سازمان سنجش با دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پیشینه برخوردها و موضعگیری های گذشته و دور وزارت علوم چندان سازگار و منطقی به نظر نمی رسد و اگر ادعا نماییم سیاست مجلس و دولت در باب این موضوع در تقابل با سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی و اصل ۴۴ قانون اساسی باشد سخن به گزافه نگفته باشیم .

امیدوارم پاسخ صریح جنابعالی مبنی بر چشم انداز تصمیمات وزارت علوم در مواجهه با دانشگاه آزاد اسلامی  به نگرانی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در این شرایط ممکن است خاتمه دهد .

با احترام و سپاس علی اکبر شیوخی

عضوی کوچک از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست