• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۲
  • شناسه خبر: 3088

توسعه استان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است

پیام ملت –استاندار زنجان گفت: استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در زمینه توسعه استان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است. اسدالله درویش امیری در همایش بررسی موانع پیش روی  توسعه استان زنجان با بیان اینکه ،باید فضای ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در زمینه توسعه استان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.82345834-71246958

اسدالله درویش امیری در همایش بررسی موانع پیش روی  توسعه استان زنجان با بیان اینکه ،باید فضایی آرام را در جامعه برای سرمایه گذاران فراهم نمود ،اظهار داشت: انحراف در نظام برنامه ریزی توسعه موجب عدم پیشرفت اقتصادی کشور بوده است.

وی ادامه داد:محور توسعه استان ،در زمینه صنعت،کشاورزی و خدمات است به طوری که امروزه تولید کنندکان به ۳۳ کشور دنیا محصولات خود را صادر می کنند،و از ۳۷ کشور دنیا  نیزتنها مواد اولیه و ماشین آلات وارد استان می شود.

این مقام مسئول  ،با اشاره به اینکه ،زنجان تنها استانی است که به هیچ عنوان کالای مصرفی وارد نمی کند ،افزود:طی ۸ ماه گذ شته  محصولاتی به میزان ۱۹۲ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادرات داشته ایم که در این میان ۸۰ واحد صنعتی در بخش صادرات وارد شده اند.

درویش امیری به موانع پیش روی توسعه استان اشاره کرد و گفت: نبود فضایی مطلوب در جامعه،انعکاس اخبار منفی و مایوس کننده ،برجسته نمودن مشکلات فرهنگی و منطقه ای ،بخشی نگری دستگاه های اجرایی و نبود استراتژیک واحد در امر توسعه ،از جمله موانع سرمایه گذاری و توسعه استان به شمار می آیند.

استاندار زنجان اظهار داشت:سخت گیری ها و تنگ نظری های اجتماعی موجود در جامعه موجب شده که درک صحیحی از سرمایه گذاری وجود نداشته باشد.

وی ،با بیان اینکه متاسفانه تاکنون شهر داری یک پروژه موفق  در زمینه سرما یه گذاری در زنجان نداشته است،ادامه داد:سخت گیری های بیش از حد شهرداری در زمینه اعطای مجوز های ساخت و ساز موجب شده که در زمینه توسعه استان و سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق عمل نشود.

درویش امیری با تاکید بر اینکه باید در سطح جامعه به عقل و خرد جمعی اعتماد نمود،گفت:توسعه و رشد در ارتباط با صنعت گردشگری ،ایجاد اشتغال و کار آفرینی ،مدیریت گردشگری بازار و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند به توسعه و پیشرفت استان کمک کند.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت:امروزه اقتصاد گردشگری دومین اقتصاد جهانی به شمار می آید ،به طوری که در سال  ۲۰۱۴ بیش از ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر گردشگر با اخذ ویزا در سراسر جهان جابجا شده اند و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار سهم اقتصاد جهانی بصورت مستقیم بوده است.

استاندار زنجان ،کشور ایران را بزرگترین هدف گردشگری،فرهنگی و تاریخی بر شمرد و افزود: کشور ما یکی از بزرگترین مراکزگردشگری طبیعی به شمار  آمده و دارای تمدن کهن می باشد ،به طوری که آثاری در کشورمان  وجود دارد که از هزار سال قبل در یونسکو به ثبت رسیده است.

وی ،ادامه داد:توسعه صنعت گردشگری نیازمند توجه و استفاده اززیر ساخت های موجود درجامعه است ،و باید از تمامی حوزه های علمی ،دانشگاهی و پژوهشی بهره کافی را برد.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست