• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۴
  • شناسه خبر: 3107

مراکز یادگیری محلی در زنجان تاسیس میشود

پیام ملت–معاون سواد آموزی سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مراکز یادگیری محلی در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده و در ۴ منطقه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. هادی احمدنیا در گفت و گو با خبرنگار  پیام ملت، اظه ...

پیام ملتمعاون سواد آموزی سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مراکز یادگیری محلی در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده و در ۴ منطقه فعالیت خود را آغاز750428 خواهد کرد.

هادی احمدنیا در گفت و گو با خبرنگار  پیام ملت، اظهار داشت: مراکز یادگیری محلی در ۴ منطقه اعم از نواحی ۱ و ۲ شهرستان زنجان و  شهرستان های ابهر و خدابنده تاسیس و راه اندازی میشود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به غیر از رسالت سواد اموزی به افراد، وظایف  و اهداف بلند مدتی به دنبال دارد، افزود: این نهادها علاوه بر برنامه های سواد آموزی ، خدمات آموزشی و فرهنگی ویژه ای به افراد ارائه می دهد.

معاون سواد آموزی سازمان آموزش و پرورش استان ادامه داد: در حال حاضر اغلب مراکز یادگیری محلی در کشور دولتی است، اما باید بر طبق قوانین مربوطه فعالیت این مراکز به سوی مراکز غیر دولتی سوق دهیم.

احمدنیا با تاکید بر اینکه توانمندسازی افراد، ارائه آموزش ها در زمینه مهارت های زندگی ، حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی از اهداف اصلی تاسیس این مراکز به شمار می آید، گفت: سرمایه گذاری روی فرآیندهای علمی ، داشتن برنامه های مدون آموزش و پرورش، ارتقا دادن درصد قبولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان درصد قبولی در دوره های سواد آموزی ۶۱ درصد بوده که این میزان در سال ۹۳، ۳۵ درصد بوده است.

احمدنیا با اشاره به اینکه  همه اقلامی که بین سواد آموزان اعم از کتاب و نوشت افزار توزیع میشود، رایگان می باشد، خاطر نشان ساخت: به آموزش دهندگان دوره سواد آموزی،۷۲۵ هزار تومان به ازای هر قبولی حق الزحمه پرداخت می شود و قبول شدگان دوره سواد آموزی نیز با ارائه شماره حساب مبلغ ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان از سازمان پاداش دریافت میکنند.

وی در پایان یاد آور شد: تعداد ثبت نام کنندگان دوره سواد آموزی در آموزش و پرورش ناحیه ۱ در سال جاری، ۶۱۷ نفر بوده است.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست