• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 3123

اولویت اصلی مطبوعات جلب اعتماد مردم است / دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از پیام ملّت و عصرملّت

پیام ملّت – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ، معاون مطبوعاتی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان از دفتر پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت و دو هفته نامه عصر ملّت بازدید کردند . مدیرکل فرهنگ ...

پیام ملّتمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ، معاون مطبوعاتی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان از دفتر پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت و دو هفته نامه عصر ملّت بازدید کردند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در جریان این دیدار ، گفت :مطبوعات  باید با ارائه راه حل های صحیح  برای حل مشکلات ،زمینه را برای جلب اعتماد مردم در جامعه فراهم نمایند.

ناصر مقدم با بیان اینکه ،مطبوعات محلی نقش مهمی در شناسایی و حل موضوعات استان دارند ،افزود:خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولین هستند و باید با استفاده از شیوه های گوناگون در جهت حل معظلات جامعه تلاش نمایند.

وی ادامه داد:حل مشکلات جامعه در جهت تبیین افکار عمومی ،بیان عملکرد مثبت دولت و ارائه نقطه نظرات صحیح  در جامعه ازاهداف و وظایف خبرنگاران به شمار می آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان زنجان تصریح کرد:دغدغه اصلی نشریات در طول ۳ سال گذشته بررسی مسائل مربوط به استان بوده و باید با ایجاد فضای رسانه ای مطلوب ،سعی نماییم مشکلات در حوزه رسانه نیز حل شود.

مقدم در خصوص بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:سیاست های دولت در قبال بیمه خبرنگاران بسیار شفاف است و معیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قانون است .

وی ،با ابراز خرسندی نسبت به بیمه  شدن خبرنگاران این مجموعه خاطر نشان ساخت:در شرایطی که بیشتر خبرنگاران استان با مشکل نبود بیمه مواجه هستند ،تامین بیمه خبرنگاران  دو هفته نامه عصر ملّت  می تواند گامی موثر در ارتقاء این موضوع در میان سایر نشریات استان باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان زنجان ادامه داد:متاسفانه برخی نشریات به دلیل مسائل مالی ،قادر به بیمه کردن خبرنگاران نیستند که این مسئله به عنوان یک دغدغه در میان این قشر به شمار می آید.

این مقام مسئول به تنگناهایی که از سوی دولت و استان وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد:نشریات با شفاف سازی های خود باید در جهت ایجاد فضایی آرام و پر امید در میان دستگاه های دولتی تلاش نمایند.

مقدم ، با اشاره به انتخاب  عنوان«عصر ملّت» برای این دو هفته نامه گفت:انتخاب این نام برای این دو هفته نامه ،جنبه ملی دارد و بسیار این نام وزین و به روز است که این امر نشان از درایت و تجارب مدیر مسئول این مجموعه دارد و امیدواریم روزی رسد که این هفته نامه فعالیت خود را به عنوان روزنامه سراسری ادامه دهد.

وی ادامه داد:امید است بتوانیم در طی سال های آتی حمایت خود را از نشریات در زمینه مسائل مالی را افزایش دهیم تا مشکلات مطبوعات تا حدی برطرف گردد.

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیزدر این بازدید گفت:ویژگی اصلی نشریات باید انتشار اخبار تولیدی باشد که خوشبختانه دو هفته نامه عصر ملّت و پایگاه خبری پیام ملّت توانسته است در این زمینه موفق عمل نماید.

ابراهیم قاسمی با اشاره به عملکرد خوب این مجموعه در اطلاع رسانی اخبار ،افزود:این مجموعه در زمینه اخبار تولیدی و ارائه مطالب به روز فعالیت خود را به درستی انجام داده است.

در ادامه این بازدید ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان ،نامگذاری این نشریه را به عنوان  نام عصر ملّت ،خوب و مناسب دانست و اظهار داشت:انتخاب این نام نشان از فعالیت های بیشتر به ویژه در سطح ملی در سال های آینده می تواند باشد.

ایرانه حیدری ادامه داد:خبرنگاران باید تعامل دو سویه ای را با دستگا های دولتی برای حل مشکلات جامعه ایجاد نمایند.

وی به مشکلات بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت:نشریه عصر ملّت جزءاولین نشریاتی است که توانسته خبرنگاران خود را بیمه نماید  و می توان گفت در این راستا قوانینی که از سوی معاون مطبوعاتی تدوین شده ،از سوی این مجموعه رعایت می شود که این مسئله جای خوشحالی دارد.

حیدری ،با انتقاد بر اینکه متاسفانه هنوز برخی نشریات به صدور پروانه دفتر ،اقدام نکرده اند ،یادآور شد: کارفرمایان زیر ۵نفر از پرداخت حق بیمه معاف می باشند ،اما متاسفانه برخی نشریات از این مزیت استفاده نمی کنند.

وی خاطر نشان ساخت: نشریات  بایدنسبت به بیمه کردن خبرنگاران مجموعه خود اقدام نمایند تا هیچ حقی از خبرنگاری ضایع نگردد.

در ادامه علی اکبر شیوخی ،مدیر مسئول هفته نامه عصر ملت با بیان اینکه ،این دو هفته نامه فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در جهت توسعه فضای رسانه ای و اطلاع رسانی استان آغاز نموده است،گفت:ویژگی نشریه عصر مّلت ،انتشار اخبار تولیدی و به روز بوده است.

وی ادامه داد:تلاش این مجموعه در راستای همکاری و ایجاد ارتباط مناسب بین مسئولین دستگا های اجرایی است، به طوری که اعتقاد داریم، این رسالت خطیر در دست ما امانت بوده است.

شیوخی گفت: در این مجموعه توانسته ایم استقلال خبر و خبرنگار را حفظ نماییم و اصل برای این مجموعه ارزش ها و هنجارهای جامعه و کشور و انقلاب است .

این فعال اجتماعی،  فرهنگی و سیاسی در زمینه بیمه خبرنگاران نشریات گفت: معتقدم بیمه کردن خبرنگاران مطبوعات یک معظل نیست، بلکه مجموعه ای از عوامل کنار هم قرار گرفته اند تا یک موضوع ساده به مساله ای پیچیده تبدیل شود و لازمه رفع این مشکل اعتماد متقابل جامعه رسانه ای به یکدیگر است .

وی نقش خبرنگاران را در آگاهی بخشی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه مهم دانست و خاطر نشان ساخت: نقش خبرنگاران در آگاهی سازی و شفاف سازی  دغدغه های جامعه مهم می باشد.

در ادامه نیز، مسعود الماسی عضو شورای سردبیری دو هفته نامه عصرملت نیز با اشاره به اینکه این نشریه توانسته است در این مدت کوتاه فعالیت خود، گام های ویژه ای را در راستای توسعه استان بردارد، اظهار داشت: سمت و سوی این نشریه ، بدون خط و خطوط سیاسی و در جهت تامین منافع استانی و کشوری فعایت می کند.

الماسی یاد آور شد: در زمینه توسعه منافع استان و حل مشکلات جامعه تمامی نشریات باید با هم متحد و هماهنگ باشند.

این فعال اجتماعی، سیاسی نیز با اشاره به اینکه خوشبختانه در طول ۳ سال اخیر گام های ویژه ای از سوی اداره ارشاد اسلامی زنجان در جهت ارتقا مطبوعات و در راستای آن توسعه استان برداشته شده، افزود: ارتقا کمی و کیفی مطبوعات، ارتقا محتوایی نشریات، برگزاری کلاس های آموزش و حرفه ای و ایجاد فضایی پر نشاط در جامعه از اقدامات مهم این اداره در طول ۳ سال اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروزه فضای دوستی و مناسبی بین مجموعه مطبوعاتی استان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه حاکم است.

الماسی ادامه  داد: امید است با حمایت و در این مدیریت ارشد استان در راستای توسعه همه جانبه گام های عملی و ویژه ای را برداریم.

سمیه مصطفوی خبرنگار دوهفته نامه عصر ملت با اشاره به اینکه، خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی میکنند گفت: شغل خبرنگاری در نگاه مردم جامعه یکی از مشاغل آسان با در آمدهای کلان محسوب میشود اما حقیقت را فقط افرادی درک میکنند که در این شغل فعالیت دارند.

مصطفوی ادامه داد: امنیت شغلی در کنار نبود بیمه یکی از مشکلات اصلی خبرنگاران است که این جای تاسف دارد که شغلی که با مردم و مسئولان در ارتباط است هنوز فکری برای امنیت شغلی آن نشده است.

وی تاکید کرد: البته خوشبختانه مسئله بیمه در این مجموعه حل شده است.

در ادامه مینا الماسی، خبرنگار دو هفته نامه عصر ملت نیز گفت: مطبوعات باید با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات، نقش زیادی در بالا بردن آگاهی های گوناگون و ضروری به عهده گیرند.

الماسی نقش هفته نامه عصر ملت در رشد و گسترش فرهنگ عمومی مهم دانست و افزود: امروزه امنیت شغلی و بیمه مهمترین دغدغه خبرنگاران به شمار می آید، به طوری که اغلب دوستان از امنیت شغلی در مطبوعات برخوردار نبوده و با مشکل بیمه مواجه هستند،که خوشبختانه مسئله بیمه در این مجموعه حل شده است.

وی ادامه داد: خبرنگاران در لبه تیغ حرکت می کنند و نمی توانند در این شغل افراط و تفریط نمایند و به همین دلیل نیز شغل آنها جز مشاغل سخت محسوب می شوند.

گفتنی است در این دیدار آقایان ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ، ابراهیم قاسمی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ،ایرانه حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان ،خانم موسوی و آقای پرویزی همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حضور داشتند .

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست