• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۶
  • شناسه خبر: 3132

باید با جلب کمکهای مردمی امکانات مورد نیاز را برای مردم سوریه مهیا کنیم

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: باید با اتخاذ تصمیم ها و تدابیر هوشمندانه با توجه به شرایط اقتصادی کشور با بهره گیری از ظرفیت عمومی و جلب کمک های مردمی، امکانات مورد نیاز را برای مردم بی پناه و آواره سوریه مهیا کنیم. ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: باید با اتخاذ تصمیم ها و تدابیر هوشمندانه با توجه به شرایط اقتصادی کشور با بهره گیری از ظرفیت عمومی و جلب کمک های مردمی، امکانات مورد82361177-71276367 نیاز را برای مردم بی پناه و آواره سوریه مهیا کنیم.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در نشست مشترک که طی سفر سردار محسن ایران‌زاد مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت شمالغرب کشور به استان زنجان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، فرمانده سپاه استان، ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه شهرستان‌ها و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، هدف از تشکیل این نشست را اتخاذ راهکار مناسب به منظور جلب کمک‌های مردم استان زنجان و یاری رساندن به مردم مظلوم، بی دفاع، بی سرپناه و آواره سوریه عنوان کرد.

وی گفت: باید در راستای دفاع از مردم مظلوم سوریه در برابر فجایع عظیمی که به دست داعش و عناصر پلید و خودفروخته آمریکا و اسرائیل در منطقه رخ می دهد، مردم استان نیز سهم و قدمی داشته باشند.
استاندار زنجان به تحلیل و بررسی حوادث منطقه و وضعیت سوریه از چند منظر پرداخت و با اشاره به تهاجم و جنایات داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه اظهار کرد: چند سالی است که گروهک داعش با حمایت‌های آمریکا، صهیونیسم و عربستان صعودی به کشتار زنان، کودکان و جوانان بی دفاع در کشورهای عراق و سوریه می پردازد و امروزه نیز با گسترش ناامنی، کشورهای حامی تروریسم و داعش نیز خودشان از تهدیدهای این گروهک تکفیری احساس ناامنی و خطر کرده‌اند.
درویش امیری در بیان تحلیل سیاسی حوادث اخیر منطقه، کشورهایی همچون آمریکا، عربستان سعودی و تمامی حامیان جریانات تکفیری را عامل اصلی آوارگی و بی خانمانی بیش از ۱۰ میلیون نفر در سوریه دانست و خاطرنشان کرد: تمامی این کشورها در پی باج‌خواهی و تقسیم قدرت در منطقه و بدنبال سهم خواهی خود از سوریه هستند که در این میان تنها حاکمیت، ملت و سپاه قدرتمند جمهوری اسلامی ایران است که برای حمایت و دفاع از مردم مظلوم سوریه و عراق به کمک دولت قانونی سوریه وارد میدان شده و میان ملت آواره و بی پناه سوریه حضور یافته است.

وی یادآور شد: اگر امروز در بخش‌های سیاسی و نظامی دورتر از مرزهای کشور به مقابله با دشمنان در منطقه نپردازیم، باید فردا در درون مرزهای کشور خودمان در مقابل اشرار و متجاوزان ایستادگی کنیم.
استاندار زنجان در بررسی حوادث سوریه از منظر انسانی نیز آوارگی بیش از ۱۰ میلیون کودک، زن و انسانهای بی دفاع در سرمای زمستان را بزرگترین فاجعه انسانی در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: همه ما باید بعنوان انسان مسلمان در مقابل فجایع انسانی بوجود آمده در سوریه قدمی برداریم تا لبخند را دوباره بر لبان مردم آواره و بی پناه و مظلوم سوریه بنشانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت درک صحیح از شرایط داخلی کشور تاکید کرد و با اشاره به تاخیر بوجود آمده در پرداخت حقوق فرهنگیان، خواستار بررسی مسائل با هوشمندی و دقت نظر شد.
استاندار زنجان در پایان با اهدای لوح تقدیر به همراه یک جلد نهج البلاغه نفیس به آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، انتخاب ایشان بعنوان امام جمعه موفق در امر اقامه و ترویج فرهنگ نماز را در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز کشور تبریک گفته و از ایشان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست