• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۰۷
  • شناسه خبر: 3171

احداث پروژه سبزه میدان زمینه تقویت سرمایه های عمومی را فراهم می کند

پیام ملت – شهردار زنجان گفت: احداث پروژه سبزه میدان یکی از جاذبه های گردشگری به شمار آمده و موجبات تقویت  سرمایه های عمومی را فراهم خواهد نمود. حبیب  مولایی یگانه در جلسه علنی شورای شهر زنجان با بیان اینکه پروژه سب ...

پیام ملت شهردار زنجان گفت: احداث پروژه سبزه میدان یکی از جاذبه های گردشگری به شمار آمده و موجبات تقویت  سرمایه های عمومی را فراهم خواهد نمود.

حبیب  مولایی یگانه در جلسه علنی شورای شهر زنجان با بیان اینکه پروژه سبزه میدان یکی از موثرترین پروژهyegane-zanjan-emruzonline های  محرک توسعه در محدوده بافت مرکزی و متراکم شهر زنجان می باشد،اظهار داشت:بازگشایی محور پادگان ،اجرای پارکینگ های طبقاتی ،اجرای پروژه های سرمایه گذاری ،اجرای پروژه زینبیه غربی ،پارک بانوان از پروژهای فعلی شهرداری به شمار می آید.

وی ادامه داد: از مساحت حدود ۴۸ هزار متر مربع  زیر بنای احداثی در فازیک پروژه سبزه میدان  حدود ۱۵ هزار متر مربع مربوط به احداث  واحد های تجاری  بوده و مابقی در زمینه کاربری پارکینگ و کاربری فرهنگی خواهد بود .

این مسئول با بیان اینکه مسائل مطرح شده در خصوص پروژه سبزه میدان دقیق و صحیح نیست، افزود: ایجاد تزلزل در انجام امور موجب ترس سرمایه گذاران از ورود به پروژه های شهری زنجان می شود و باید از این رویکرد پرهیز کنیم.

یگانه تاکید کرد: حمایت از پیگیری اجرای پروژه سبزه‌میدان به صورت سرمایه‌گذاری باید صورت گیرد و همه باید برای عملیاتی شدن این پروژه تلاش نمایند.

وی به پیشینه این طرح و مسائل پیش آمده اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق ماده ۳۱ و ۳۲ از متن قرارداد مربوطه فاز یک و تملکات پروژه بر عهده شریک بوده و عدم انجام تعهدات موجب فسخ قرارداد شده است .

شهردار زنجان به صدور اخطارهای متعدد به دلیل عدم انجام تعهدات مطابق قرارداد اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان حقوقی شهرداری پیگیری های لازم را در این خصوص را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه عدم توانایی شرکت کهن‌دژ در اجرای توافق پروژه سبزه‌میدان اعلام شده است، ادامه داد: کارگاه‌های این پروژه هم تحویل شهرداری شده است.

یگانه با اشاره به اینکه ،با احداث واحد های مذکورعلاوه بر ساماندهی محدوده فاز ۱ ،احداث فضای شهری نیز در این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ،یادآور شد: در پروژه سبزه میدان نسبت به احداث ۲ هکتار فضای شهری مناسب و بدیع با مشخصات معماری ایرانی –اسلامی اهتمام ویژه ای شده است.

وی در زمینه تحمیل هزینه های اجرای پروژه سبزه میدان بر بودجه عمرانی سال های آینده ،گفت:در این پروژه ۸۰ درصد سهم  غیر نقدی  و ۲۰ در صد سهم  نقدی از محل تسهیلات بانکی و یا دیگر روش های تامین مالی تامین شده است.

شهردار زنجان خاطر نشان ساخت:نقشه های فاز یک معماری پروژه سبزه میدان تهیه و اسناد مناقصه منتشر گردیده واقدامات  سایر موارد اعم از آزمایشات ژئوتکنیک ،مطالبات ترافیکی توسط مشاور انجام شده است .

یگانه ادامه داد:شناسایی تاسیسات زیر زمینی از جمله آب و گاز و برق و تلفن نیز در این پروژه  مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است .

گفتنی است،روز بازگشایی پاکت‌های انتخاب پیمانکار فاز نخست پروژه سبزه‌میدان روز ۱۵ دی ماه است.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست