• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۴
  • شناسه خبر: 3265

برای حفظ حرمتها، خیلی از ادعاهای بابک زنجانی را علنی نکرده ایم

پیام ملت–رئیس قوه قضاییه گفت: ما برای حفظ حرمتها و جلوگیری از ایجاد اختلافات و تحفظ بر قانون، برخی ادعاهای بابک زنجانی را علنی نکرده ایم. آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با بیان اینکه یکی از افتخ ...

پیام ملترئیس قوه قضاییه گفت: ما برای حفظ حرمتها و جلوگیری از ایجاد اختلافات و تحفظ بر قانون، برخی ادعاهای بابک زنجانی را علنی نکرده ایم.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با بیان اینکه یکی از افتخارات اسلام و نظام جمهوری اسلامی، تامین و تضمین امنیت پیروان ادیان دیگر است، بر لزوم الگوگیری 653367_240کشورهای غربی از این امر تاکید و اظهار کرد: پیروان مسیحیت، یهودیت و زرتشتیان که نام ادیان الهی آنان در قانون اساسی نیز به صراحت ذکر شده است، همواره تحت حمایت نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و در کنار هموطنان مسلمان خود در امنیت و آزادی زندگی می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: این در حالی است که  در کشورهای غربی مدعی آزادی و حقوق بشر، مدام «اسلام هراسی» ترویج می شود و روز به روز تعرض به مسلمین و اماکن مذهبی آنان شدت می یابد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ادامه چنین خشونت هایی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، بر لزوم تامین امنیت مسلمانان در کشورهای غربی از سوی این دولت ها تاکید کرد و افزود: اقدامات جنایتکارانه عده ای تروریست که نام مسلمان را بر خود گذاشته اند، هیچ ارتباط و نسبتی با اسلام ندارد و نمی شود به این خاطر هیچ مسلمانی در کشورهای غربی احساس امنیت نکند. چنین برخوردی برخلاف موازین حقوق بشر و معاهداتی است که دولت های غربی به آن ملتزم شده اند.
آیت الله آملی لاریجانی با ابراز تاسف نسبت به عدم رعایت تعالیم والای حضرت مسیح(ع) در کشورهای غربی و بویژه از سوی حکام این کشورها خاطر نشان کرد: عدالت و صلح از محورهای اصلی تعالیم همه انبیای الهی بوده است که متاسفانه امروز می بینیم توسط حکام غربی رعایت نمی شود. چنانکه در جای جای دنیا شاهد آشوب، جنگ افروزی و بهره گیری از سلاح های ساخت این کشورها برای کشتار مردم بی گناه هستیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قتل عام مردم بی پناه یمن با سلاح های غربی توسط نیروهای سعودی با هیچ ارزش انسانی و الهی سازگار نیست، ادامه داد: تکریم انسان‌ها و نگاه خاص به حقوق بشر در همه ادیان الهی وجود دارد و انبیاء در تعالیم اصلی خود هیچ اختلافی نداشته اند. حال چگونه است که مدعیان پیروی از حضرت مسیح (ع) از متعرضان به حقوق مردم در بحرین حمایت می کنند؟ چرا باید نخست وزیر انگلیس از کسی که برای مردم خود حق اظهار نظر و رای قائل نیست، حمایت کند؟ چنین عملکردی با کدام بخش از تعالیم الهی حضرت مسیح (ع) سازگار است؟
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دستگاه قضایی براساس اسناد و مدارک به پرونده‌ها رسیدگی می کند و قضاوتش مبتنی بر ادعاهای روزنامه ها و رسانه ها در مورد افراد نیست، اظهار کرد: کسانی که مرتکب مفاسد اقتصادی می شوند، راه ها را می شناسند و سختی کار دستگاه قضایی نیز در برخورد با چنین پرونده هایی دقیقا همین است. خیلی از اموال این افراد به نام دیگران است. در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، قوه قضاییه با صرف ساعت‌ها وقت از ناحیه کارشناسان موضوع را پیگیری و اموال را ردیابی کرد تا بتواند مستندا بگوید این اموال متعلق به متهم است و این شخص، این اموال را از دولت  و بانکها گرفته و باید برگرداند.

رئیس دستگاه قضایی تصریح کرد: این از افتخارات قوه قضاییه است که عمده اموال در این پرونده بازگردانده شد و بقیه‌ آن هم موجود است که قطعا باز می گردد. نکته مهمتر این است که با تدبیر و صرف وقت نگذاشتیم کارخانه‌هایی که مربوط به این شخص است، تعطیل شود و کارگرانش بیکار شوند. در حال حاضر اکثر این کارخانه‌ها فعال هستند و دادستانی در این زمینه زحمات زیادی کشیده است.
رئیس قوه قضاییه گفت: اولین کاری که قوه قضاییه انجام داد این بود که اجازه نداد این شخص از کشور فرار کند. دستگاه قضایی زمانی به سراغ این شخص رفت که مستندات موجود را هم در اختیار نداشت اما به دلیل توجه اتهام به او، این شخص را مورد پیگرد قرار داد و سپس در مراحل تحقیقات و رسیدگی، مسیر را برای بازگرداندن اموال، دنبال کرد.
آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که ما هم باید بحث کیفری‌ را در این پرونده دنبال می‌کردیم، هم بحث حقوقی را. آنچه که از ابتدا غرض و هدف اصلی قوه قضاییه بود و برای ما در اولویت قرار داشت، بازگرداندن اموال به بیت‌المال بود. و بحمدلله تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان از اموال شناسایی شده و به بیت‌المال باز گردانده شده که رقم کوچکی نیست و کار کوچکی هم نیست.
رئیس دستگاه قضایی با انتقاد از برخی اظهارات اخیر درباره پرونده بابک زنجانی، در سخنانی صریح اظهار کرد: اینکه گاهی گفته می‌شود پشت پرده این پرونده چرا معلوم نشده و چرا قوه قضاییه پاسخگو نیست، حرف نادرستی است. اولا علاوه بر حکمی که راجع به این شخص داده شده است، افرادی که با این پرونده مرتبط بودند از جمله برخی وزرای سابق، رئیس سابق بانک مرکزی و دیگران مکررا به دستگاه قضایی احضار شدند و ساعتها مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند. آنچه نباید فراموش شود این است که این پرونده همچنان مفتوح است و هیچکس نگفته که افراد مرتبط تبرئه شده اند یا برایشان قرار منع تعقیب صادر شده است.

منبع: سایت تحلیلی خبری عصر ایران
انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست