• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 3288

باید به وجود محصولات لبنی در سبد غذایی خانواده ها توجه بیشتری شود

پیام ملت–استاندار زنجان گفت: سرانه مصرف لبنیات در ایران سالانه ۷۰ کیلوگرم است که این میزان مصرف در مقایسه با میانگین مصرف جهانی کم است و باید به افزایش این آمار توجه بیشتری شود. اسدالله درویش امیری به ضرورت ترویج ا ...

پیام ملتاستاندار زنجان گفت: سرانه مصرف لبنیات در ایران سالانه ۷۰ کیلوگرم است که این میزان مصرف در مقایسه با میانگین مصرف جهانی کم است و باید به افزایش این darvish-amiriآمار توجه بیشتری شود.

اسدالله درویش امیری به ضرورت ترویج افزایش سرانه مصرف لبنات در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در جامعه مصرف مردم به لبنیات کاهش یافته است و باید اعتماد سازی در این زمینه استفاده شود و برخی از موارد انعکاس یک گزارش و خبر باعث نگرانی در مردم می شود.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها و تبلیغات برای ایجاد اعتماد کامل مردم به مصرف شیر و لبنیات پاستوریزه بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان ساخت: نباید با انتشار یک خبر باعث ایجاد نگرانی در مردم شویم  در حالی که اگر اشکالی وجود دارد دستگاه های نظارتی باید آن را برطرف کنند نه اینکه برای رفع تکلیف، موضوعی که منحصر به چند واحد است را رسانه ای کرده و موجب نگرانی و بی اعتمادی در جامعه شوند.

استاندار زنجان به کاهش ۲۵ درصدی کاهش مصرف شیر و مواد لبنی صنعتی در کشور در پی انتشار اخباری پیرامون استفاده از روغن پالم در این فرآورده ها اشاره کرد و گفت: گرایش مردم به استفاده از مواد لبنی سنتی و کم شدن اعتماد آنان به مواد لبنی صنعتی امری است که در سطح جامعه شاهد آن هستیم و لازم است اعتماد از دست رفته مردم به مواد لبنی صنعتی بازگردانده شود.

درویش امیری با بیان اینکه استان زنجان قابلیت بالایی در بخش دامپروری دارد، تصریح کرد: توسعه و گسترش فعالیت واحدهای صنعتی تولید مواد لبنی زمینه ساز رشد اشتغال در این بخش است.

وی  تاکید کرد: باید مصرف سرانه مواد لبنی را بالا ببریم تا فرهنگ جامعه به سمت تغذیه فرنگی نرود که امروز به این سمت رسوخ کرده است و  مصرف مواد لبنی جای خود را به پیتزا و ساندویچ دارد و همه باید پیوسته نسبت به توسعه سرانه مصرف شیر مدیریت لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست