• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 3300

برای جلوگیری ازشیوع بیماری هاباید میدان فروش پرندگان در زنجان تعطیل شود

پیام ملت –رئیس شبکه دامپزشکی زنجان گفت:برای جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان باید نسبت به تعطیلی میدان خرید و فروش پرندگان در خیام اقدام جدی  شود. محمدسعید بهرامی  در کار گروه ساماندهی بازار پرندگان شه ...

پیام ملترئیس شبکه دامپزشکی زنجان گفت:برای جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان باید نسبت به تعطیلی میدان541187_934 خرید و فروش پرندگان در خیام اقدام جدی  شود.

محمدسعید بهرامی  در کار گروه ساماندهی بازار پرندگان شهر زنجان اظهار داشت :فاصله میدان دام با شهر باید حداقل با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر ۵۰۰ متر و بالای ۵۰ تا ۵۰۰ یک کیلومتر باشدو در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نیز این فاصله ۲ کیلومتر است.

وی ادامه داد: با مجوزدار شدن این میدان امکان افزایش نظارت دامپزشکی بر فعالیت آن نیز میسر می‌شودو بایدمیدانی دارای غرفه‌بندی برای عرضه پرندگاندر نظر گرفته شود.

بهرامی با اشاره به اینکه تاکنون بیماری حاد آنفولانزای پرندگان در ۱۰ استان کشور شیوع پیدا کرده است،افزود: طبق آیین نامه عرضه و فروش حیوانات اهلی در محدوده شهرها به صورت متمرکز در میادین مشخص شده در شهرها امکان‌پذیر است و بایدبرای میدان‌ها حریم‌ها و شرایطی خاصی در نظر گرفته شود.

رئیس شبکه دامپزشکی زنجان تاکید کرد :در این منطقه باید صاحب زمین پیدا شودتا با فنس کشیدن زمین مربوطه مانع از خرید و فروش پرندگان شویم.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست