• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 3285

تشکیل بازارچه رسمی خرید و فروش پرندگان در زنجان امری ضروری است

پیام ملت –رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت:  برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان ،تشکیل بازارچه رسمی خرید و فروش پرندگان در مکانی مناسب امری ضروری است. محمود حریری در جلسه کارگروه ساماندهی بازار ...

پیام ملترئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت:img_1748  برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان ،تشکیل بازارچه رسمی خرید و فروش پرندگان در مکانی مناسب امری ضروری است.

محمود حریری در جلسه کارگروه ساماندهی بازار پرندگان شهر زنجان با اشاره به اینکه فعالیت  بازار  پرندگان در کمربندی جنوبی (خیام) غیر رسمی است ،اظهار داشت:فعالیت بازارچه غیر رسمی و میدان غیر مجاز فروش  پرندگان  مزاحمت هایی را برای کسبه منطقه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:فعالیت این مرکز تهدیدی برای جوانب انسانی به شمار می آید و مشکلات اجتماعی و آلودگی زیست محیطی به دنبال دارد.

حریری بیان اینکه این مرکز باید در مدت زمان کوتاهی جمع آوری شود و مکان مناسبی برای فعالیت برای خرید و فروش پرندگان در نظر گرفته شود،خاطر نشان ساخت:شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی استان های همجوار از جمله آذربایجان شرقی،قزوین ،مازندران مشاهده شده است و با توجه به اینکه مرکز فروش پرندگان در زنجان در منطقه خاصی متمرکز شده است ،استان های همجوار براحتی می توانند برای فروش طیور خود در این  منطقه اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان یادآور شد:با توجه به اینکه از اواخر این ماه مهاجرت پرندگان وحشی آغاز می شود ، احتمال بروز بیماری در این زمان بیشتر است که باید با نظارت و شناسنامه کردن افراد و مشخص نمودن مکان مناسب  از صدمات ناشی از آن جلوگیری نماییم .

وی ،با تاکید بر اینکه باید نقاط تهدید در این راستا شناسایی شود ،افزود:باید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و مجوز از دستگا های قضایی  فعالیت این مرکزمتوقف شود.

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست